Wojna o ukryte talenty – paradoks algorytmów rekrutacyjnychWojna o ukryte talenty – paradoks algorytmów rekrutacyjnychWojna o ukryte talenty – paradoks algorytmów rekrutacyjnychWojna o ukryte talenty – paradoks algorytmów rekrutacyjnych
Bardzo dobry kandydat odsiewany przez algorytmy rekrutacji. To zdarza się często (fot. Pixabay)

Wojna o ukryte talenty – paradoks algorytmów rekrutacyjnych

Wojna o ukryte talenty – paradoks algorytmów rekrutacyjnych
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Coraz więcej firm ma silną markę pracodawcy, oferuje potencjalnym pracownikom dobre wynagrodzenie i perspektywę kariery. A jednak desperacko szuka pracowników. Według najnowszych badań Harvard Business School powodem są algorytmy używane do rekrutacji.

Coraz rzadziej szukamy pracy. Najnowsze badanie „Monitor Rynku Pracy” Randstad pokazuje, że od kilku miesięcy odsetek aktywnie szukających spadł z 10 do 9 proc. Z kolei tych po prostu rozglądających się za ofertami ubyło z 48 do 45 proc. Prawie połowa badanych w ogóle nie szuka nowej pracy – najczęściej z powodu zadowolenia z tej aktualnej.

Firmy muszą więc docierać do coraz większej liczby potencjalnych chętnych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się