Wciąż dużo i częstoWciąż dużo i częstoWciąż dużo i częstoWciąż dużo i często

Wciąż dużo i często

Wciąż dużo i często
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Analiza RFM jest o wiele bardziej klarowna i efektywna niż posiłkowanie się danymi socjodemograficznymi. Zgodnie z naczelną zasadą marketingu baz danych: własna baza firmy jest warta najwięcej, a zgromadzone w niej dane dotyczące zachowań, czyli kontaktów klienta z firmą oraz dokonanych transakcji, są istotniejsze niż przypuszczenia dotyczące prawdopodobnych zachowań określonych grup społecznych wynikające z badań marketingowych. Artykuł dotyczy efektywnej, choć jednej z prostszych metod segmentacji dotychczasowych klientów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja