Kiedy warto wprowadzać na sklepową półkę nowe warianty marek?Kiedy warto wprowadzać na sklepową półkę nowe warianty marek?Kiedy warto wprowadzać na sklepową półkę nowe warianty marek?Kiedy warto wprowadzać na sklepową półkę nowe warianty marek?
Więcej wariantów to więcej konsumentów? Nie zawsze (fot. Pixabay)

Kiedy warto wprowadzać na sklepową półkę nowe warianty marek?

Kiedy warto wprowadzać na sklepową półkę nowe warianty marek?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Wprowadzamy kolejny wariant produktu? Brand managerowie zwykle przyklaskują takim pomysłom. Wychodzą z założenia, że większa różnorodność na sklepowej półce, choć kosztowna, zapewnia marce lepszy wizerunek. Najnowsze badania wykazują jednak, że motywacje konsumentów są bardziej skomplikowane, niż się wydawało.

Rok 2010, konferencja branży marketingowej dotycząca trendów w FMCG. Jeden z prelegentów zauważa, że Polacy jako konsumenci są bardzo konserwatywni. Kupują to, co znają. W rezultacie np. marka Fanta oferuje więcej wariantów na biedniejszej Ukrainie niż w Polsce.

Jak to możliwe? – dziwi się prelegent. Przecież zamożniejsi, wykształceni konsumenci z dużych miast lubią nowości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się