Celem komunikacji nie jest przekazywanie, ale odbieranie. Całe przygotowanie, prezentacja oraz treść przemowy muszą więc być nastawione nie na mówiącego, ale na słuchaczy. Prezentacja doskonałej nawet idei nie jest skuteczna, jeżeli słuchacze jej nie zrozumieją lub nie będą przekonani o jej zaletach.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Jednak niezależnie od tego, co mówisz i co przedstawiasz, chodzi przede wszystkim o ciebie; to właśnie ty skupiasz uwagę wszystkich słuchaczy. Prezenter ma możliwość zarówno zniszczenia informacji, jak i zwielokrotnienia siły jej przekazu setki razy ponad rzeczywistą wartość.
Jest pięć kluczowych aspektów ludzkiego ciała, które należy mieć na uwadze przy analizowaniu zdolności do prezentacji: oczy, głos, wyraz twarzy, wygląd, postawa.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.