Update CRMpad pod ręką menedżera sprzedażyUpdate CRMpad pod ręką menedżera sprzedażyUpdate CRMpad pod ręką menedżera sprzedażyUpdate CRMpad pod ręką menedżera sprzedaży

Update CRMpad pod ręką menedżera sprzedaży

Update CRMpad pod ręką menedżera sprzedaży
Katarzyna Czernikier

Katarzyna Czernikier

-

Katarzyna Czernikier

Katarzyna Czernikier

Dyrektorzy sprzedaży zdają sobie sprawę z tego, że sprzedawanie zza biurka nie przynosi pożądanych efektów. Z drugiej strony pracownicy handlowi działający w terenie mają kłopot z dostępem do aktualnych i dokładnych danych o swoich klientach, co utrudnia proces sprzedaży. Jak wyeliminować te problemy i zdecydowanie ułatwić zespołom handlowym i serwisowym skuteczne realizowanie ich zadań?
(promocja)

Potrzeba zapewnienia pracownikom działów sprzedaży oraz serwisu dostępu do urządzeń mobilnych dała się wyraźnie zauważyć w biznesie w ciągu ostatnich kilku lat. To właśnie ci pracownicy mają najbliższy kontakt z klientem i są swoistą wizytówką firmy, którą reprezentują.

Możliwość korzystania z danych, które pozwalają przedstawić kontrahentom najbardziej aktualną ofertę, a także odpowiednie ewidencjonowanie przeprowadzonych spotkań czy obsługi serwisowej – to kwestie o podstawowym znaczeniu dla podnoszenia skuteczności ich pracy.

Z myślą właśnie o pracownikach mobilnych, dla których niezbędny jest stały dostęp do funkcji CRM i danych klientów, firma Update Software AG przygotowała aplikację update CRMpad. Jest to rozwiązanie działające na popularnych tabletach Apple, ułatwiające profesjonalne zarządzanie relacjami z klientami poza siedzibą firmy.

iPad wreszcie przestał być tylko gadżetem

Ważne kryteria w wyborze odpowiedniego rozwiązania mobilnego CRM to – oprócz szerokiego zakresu funkcji profesjonalnych – również łatwość i ergonomia użytkowania. Update CRMpad, jako aplikacja zaprojektowana specjalnie do stosowania na iPadach, może być połączeniem tych zalet.

Łączy się ona bezpośrednio z systemem CRM update.seven i udostępnia takie procesy, jak zarządzanie danymi, kontaktami, potencjalnymi klientami, zadaniami, zamówieniami i zgłoszeniami serwisowymi. Jednocześnie jej nośnik zapewnia użytkownikowi prostą, intuicyjną obsługę oraz komfort wiążący się z pracą na dużym ekranie dotykowym i obecnością zintegrowanych elementów multimedialnych.

iPad w połączeniu z update CRMpadem staje się zaawansowanym narzędziem pomocnym pracownikowi terenowemu w realizacji codziennych zadań.

CRM do zadań specjalnych

Update CRMpad jest aplikacją dostosowaną do zadań realizowanych na co dzień przez menedżerów sprzedaży, specjalistów w dziedzinie zarządzania relacjami z klientem czy techników serwisowych.

Sprawne przygotowanie do spotkań z klientami i możliwość natychmiastowego udzielenia im informacji to ważne elementy codziennej pracy firmowych handlowców. Dzięki aplikacji już podczas planowania spotkań mogą oni szybko przejrzeć wszystkie istotne dane.

Zakres informacji obejmuje wszelkie czynności wykonane od czasu ostatniej wizyty u klienta, a także m.in. to, z jakich produktów korzysta dany klient, czy w systemie zarejestrowano dotyczące go otwarte zgłoszenia serwisowe oraz jaki jest status jego zamówienia.

Użytkownik aplikacji od razu widzi, czy istnieją otwarte kwestie, które należy wyjaśnić podczas spotkania, lub czy może złożyć klientowi ofertę specjalną. Z takim przygotowaniem do spotkań pracownicy działający w terenie mogą optymalnie wykorzystać możliwości sprzedaży.

W czasie rozmowy doradca może lepiej zaprezentować nowe produkty i oferty oraz wspólnie z klientem obejrzeć na iPadzie odpowiednie dokumenty. Podczas podpisywania umowy użytkownik zawsze ma dostęp do jej najbardziej aktualnej wersji, a zlecenia może bez trudu zarejestrować bezpośrednio u klienta – również w regionach lub budynkach o słabym zasięgu.

Aplikacja umożliwia też seryjne rejestrowanie zamówień z dołączonymi produktami, cenami, rabatami i funkcją koszyka na zakupy. Specjalnie zaprojektowana klawiatura dotykowa pozwala szybko i sprawnie wprowadzać odpowiednie informacje za pomocą ekranu.

Możliwe jest rejestrowanie, sprawdzanie i aktualizowanie danych bezpośrednio podczas spotkania. Wprowadzenie danych na miejscu podnosi ich jakość, a wszystkie zmiany są natychmiast dostępne w centrali. Szczegóły można ustalić z klientem podczas ich rejestrowania w systemie, co umożliwia natychmiastowe wykonanie zadań administracyjnych.

Kontekstowa nawigacja update CRMpad zapewnia intuicyjną obsługę i szybki dostęp do danych, a przejrzysta, łatwo modyfikowalna konsola – łatwe planowanie dnia i wszystkich spotkań.

Dzięki prostej obsłudze rozwiązanie to sprawdza się też podczas prezentacji produktów, przy przygotowaniu spotkania i jego dokumentacji, realizacji zgłoszenia serwisowego czy sprawdzaniu statusu umów.

Ponadto update CRMpad ma istotną przewagę nad oprogramowaniem opartym na przeglądarce: wszystkie potrzebne dane CRM są dostępne także offline.

Przykładowe zastosowania aplikacji:

  • planowanie dnia
  • korzystanie z mapy spotkań na stronie startowej
  • planowanie trasy, wyszukiwanie firm zlokalizowanych w pobliżu
  • wykorzystywanie treści ułatwiających przygotowanie wizyty; widok harmonogramu, wcześniejszych spotkań i dokumentów
  • wsparcie handlowe podczas negocjacji, widok ofert, dostęp do elementów nadrzędnych
  • zarządzanie szansami handlowymi
  • tworzenie spotkań, widok lejka sprzedaży
  • działania po wizycie: zmiana statusu spotkania
  • tworzenie raportów z wizyt i ponownych spotkań

System GPS – lepsze planowanie spotkań

Dostęp do geodanych zdecydowanie ułatwia sporządzenie harmonogramu dziennych zadań, zwłaszcza w zakresie planowania i kontroli pracy w terenie.

Technologia GPS pozwala użytkownikowi wyszukiwać klientów w okolicy miejsca, w którym się akurat znajduje. Może on więc szybko reagować na wszelkie zmiany terminów czy odwoływanie spotkań i umówić się z innym klientem, którego siedziba znajduje się w pobliżu.

Sprawna integracja z serwisem Google Maps umożliwia prezentację adresów klientów na mapie. Poszukując właściwej trasy, można wyszukać adres bezpośrednio w aplikacji Google Maps na iPadzie.

Jeśli zaś chodzi o przetwarzanie danych klienta na miejscu spotkania oraz udostępnianie ich w systemie centrali – zintegrowana przeglądarka daje możliwość wyświetlania potrzebnych dokumentów bezpośrednio w aplikacji w formatach PDF, PPT, XLS bądź DOC oraz jako zdjęcia lub materiały wideo.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Nowoczesne mobilne rozwiązania CRM muszą gwarantować bezpieczeństwa poufnych danych dotyczących przedsiębiorstwa oraz klienta. Oprócz szyfrowania SSL podczas przesyłania informacji iPad chroni dane zapisane w urządzeniu przed dostępem ze strony niewłaściwych osób przez sprzętowe, 256-bitowe szyfrowanie AES.

Jeśli iPad zostanie zgubiony, administrator lub użytkownik może zdalnie usunąć wszystkie dane i zablokować urządzenie. Zaleca się również korzystanie z serwera do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM).

Update CRMpad działa na wszystkich modelach iPada z systemem iOS 5.0 lub nowszym. Transmisja danych do centralnego systemu CRM update.seven (Service Pack 8) odbywa się przez połączenie 3G lub WiFi.

Więcej informacji o aplikacji update CRMpad – na stronie www.update.com/pl.

***
Katarzyna Czernikier – account manager ISI Poland, update CRM

Artykuł promocyjny