Ukraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywkaUkraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywkaUkraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywkaUkraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywka
Marki otwierają się na ukraińskich klientów (Jamala w reklamie Plusa)

Ukraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywka

Ukraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywka
Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Oficjalnie około pół miliona, nieoficjalnie – znacznie więcej niż dwa miliony. Tylu Ukraińców przyjechało na dłużej do Polski w ostatnich latach. Zarabiają coraz lepiej, w związku z czym wydają coraz więcej. Brak oferty dla ukraińskiego klienta może być błędem, który z biegiem czasu okaże się trudny do nadrobienia.

Ukraińcy zawsze byli jednym z elementów polskiego rynku pracy, jednak w ostatnich latach ich znaczenie wyraźnie wzrosło. Nie bez przyczyny. Euromajdan, kwestia Krymu, kryzys w Donbasie czy w końcu zniesienie wiz w 2017 roku – wszystko to przełożyło się na coraz liczniejsze przyjazdy obywateli Ukrainy do Polski.

W większości przyjeżdżają osoby w wieku 21–30 lat, zazwyczaj w celach zarobkowych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja