Turcy u bram Europy. Gwiazdy są z nimiTurcy u bram Europy. Gwiazdy są z nimiTurcy u bram Europy. Gwiazdy są z nimiTurcy u bram Europy. Gwiazdy są z nimi
Taktyka prosta do bólu, ale Messi i Bryant pomagają (fot. kadr ze spotu Turkish Airlines)

Turcy u bram Europy. Gwiazdy są z nimi

Turcy u bram Europy. Gwiazdy są z nimi
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Tureckie linie lotnicze, będące rówieśnikiem przeżywającego kłopoty LOT-u, chcą zostać globalną marką. Nie siląc się na marketingowe wyrafinowanie, podpisują liczne umowy sponsorskie z gwiazdami sportu. Spot z udziałem Lionela Messiego i Kobe Bryanta wyświetlono w ciągu miesiąca ponad sto milionów razy.

Reklama nie jest oszałamiająca. Oto na pokładzie samolotu Messi i Bryant rywalizują o uwagę małego chłopca, wahającego się, od kogo wziąć autograf. Zaczyna się od sztuczek z piłkami, a kończy na cyrkowych popisach układania budowli z kart i skręcania figur zwierzątek z baloników.

Gdyby nie udział gwiazd, ta kampania przeszłaby w Polsce kompletnie bez echa, bo marka tureckiego przewoźnika jest u nas mało znana.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się