Transakcja życia. Mały wydawca przed perspektywą sprzedaży tytułuTransakcja życia. Mały wydawca przed perspektywą sprzedaży tytułuTransakcja życia. Mały wydawca przed perspektywą sprzedaży tytułuTransakcja życia. Mały wydawca przed perspektywą sprzedaży tytułu
Dokapitalizować, zmienić profil, sprzedać? (fot. Pixabay)

Transakcja życia. Mały wydawca przed perspektywą sprzedaży tytułu

Transakcja życia. Mały wydawca przed perspektywą sprzedaży tytułu
AdvertisementAdvertisement
Katarzyna Wolniewicz

Katarzyna Wolniewicz

-

manager of acquisition and business development, Forum Media Polska

Katarzyna Wolniewicz

Katarzyna Wolniewicz

manager of acquisition and business development
Forum Media Polska

Od 12 lat związana z branżą wydawniczą oraz wydawnictwem Forum Media Polska. Początkowo odpowiedzialna za wprowadzanie na rynek nowych produktów i usług wydawniczych z sektora biznesowego. W latach 2010–2012 redaktor naczelna czasopisma finansowego „Controlling”. Od czterech lat pracuje przy projektach związanych z rozwojem biznesu na rynku polskim oraz zagranicznym, w tym projektach akwizycyjnych. W 2014 r. uzyskała tytuł doktora nauk o zarządzaniu.

Polski rynek prasy B2B charakteryzuje się małą dynamiką w porównaniu do rynków zachodnich. Również na nim jednak właściciele i wydawcy, zwłaszcza mający w portfolio tylko jeden tytuł, mogą rozważać opcję jego sprzedaży. Jakie są tego powody? Kto może być zainteresowany kupnem? Na co może liczyć sprzedający?

Od kilku lat trwa dobra koniunktura gospodarcza. W związku z tym krajowy biznes zgromadził wystarczający kapitał na sfinansowanie dalszego rozwoju bez zaciągania większych zobowiązań w instytucjach finansowych.

Rozgrzana do czerwoności gospodarka i rynek zaczną jednak zwalniać. W tym okresie dla rynku wydawniczego jednym z głównych sposobów wzrostu mogą się okazać przejęcia mniejszych tytułów prasowych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się