Trade marketing i social media. Małżeństwo z wyboru czy z przymusu?Trade marketing i social media. Małżeństwo z wyboru czy z przymusu?Trade marketing i social media. Małżeństwo z wyboru czy z przymusu?Trade marketing i social media. Małżeństwo z wyboru czy z przymusu?
Realia handlu związane z pandemią każą szybko przemyśleć mariaż shopper marketingu offline i online (fot. Pixabay)

Trade marketing i social media. Małżeństwo z wyboru czy z przymusu?

Trade marketing i social media. Małżeństwo z wyboru czy z przymusu?

Karolina Przygońska

-

kierownik ds. trade marketingu, Grupa Żywiec

Karolina Przygońska

kierownik ds. trade marketingu, Grupa Żywiec

Od kilkunastu lat związana z komercyjną częścią biznesu w branży FMCG. Zajmowała się m.in. badaniami shopperowymi, strategią rozwoju kategorii produktowych i inicjatywami rozwoju kanałów sprzedaży, działaniami promocyjnymi dla marek, wsparciem sprzedaży, opracowaniem strategii cenowych i warunków handlowych oraz e-rozwiązaniami dla uczestników rynku detalicznego, wspierających realizację działań konsumenckich. Zarządzała cross-funkcyjnymi projektami komercyjnymi zarówno w dziale marketingu, jak i trade marketingu i sprzedaży. Absolwentka zarządzania i marketingu na Akademii Leona Koźmińskiego, studentka Jonkoping Business School w Szwecji i stażystka Adam Smith Conferences w Londynie. Ukończyła dwie specjalizacje: marketing oraz przedsiębiorczość.

Jarosław Dziedzicki

-

head of client service, Abanana Advertising oraz Eura7

Jarosław Dziedzicki

head of client service, Abanana Advertising oraz Eura7

Odpowiada za obsługę kluczowych klientów Abanana Advertising. Z branżą marketingową związany od 11 lat. Doświadczenie zbierał w agencji eventowej Live Age (dawniej Grupa Manta). Pracował m.in. dla marek Microsoft, Lotte Wedel, Husqvarna, Tesco, Stena Line, Sokołów czy Faber-Castell. Każdego dnia stara się znaleźć złoty środek między „sky is the limit” a „low budget”. Prywatnie miłośnik gór w każdej postaci. Przez wiele lat związany z Krakowskim Festiwalem Górskim, którego był organizatorem.

Trade marketing przez lata skupiony był na tradycyjnych fundamentach i działaniach prowadzonych przede wszystkim w punktach sprzedaży. Dziś razem ze zmieniającym się rynkiem sieci handlowych uczestniczy w swoistej pokoleniowej transformacji. Co ją wymusza? Rozwój usług internetowych i sprzedaży online.

Gdy w grę wchodził trade marketing, na ogół jego specjaliście powierzano do osiągnięcia dwa kluczowe cele:

zdobycie odpowiednich pól ekspozycji dla asortymentu produktów w sklepie,
następnie wywarcie wpływu na sprzedaż.

Zadania te ograniczały się do przygotowania reklamowych stojaków podłogowych, a później zarządzania nimi. Nośniki te pozwalały na odpowiednie pozycjonowanie produktów i wsparcie dodatkowych działań promocyjnych w sklepie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja