Trade marketing przez lata skupiony był na tradycyjnych fundamentach i działaniach prowadzonych przede wszystkim w punktach sprzedaży. Dziś razem ze zmieniającym się rynkiem sieci handlowych uczestniczy w swoistej pokoleniowej transformacji. Co ją wymusza? Rozwój usług internetowych i sprzedaży online.Gdy w grę wchodził trade marketing, na ogół jego specjaliście powierzano do osiągnięcia dwa kluczowe cele:
zdobycie odpowiednich pól ekspozycji dla asortymentu produktów w sklepie,
następnie wywarcie wpływu na sprzedaż.
Zadania te ograniczały się do przygotowania reklamowych stojaków podłogowych, a później zarządzania nimi. Nośniki te pozwalały na odpowiednie pozycjonowanie produktów i wsparcie dodatkowych działań promocyjnych w sklepie.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.