Zaklinanie rzeczywistości i nadzieje w stylu: „może to się zaraz skończy?”, „a może nas nie będzie dotyczyć?” – nie przyniosły oczekiwanego skutku. Już wiemy, że znaczący kryzys będzie odczuwalny także u nas. Jedno z marketingowych pytań, które pojawia się coraz częściej, brzmi: czy już rozpocząć redukcję wydatków na reklamę?Ponieważ nie znam dobrej odpowiedzi na takie pytania, zwodniczo zmienię temat i przypomnę, że historia planowania strategicznego liczy już ponad 50 lat. Przyjmuje się, że account planning powstał w 1968 roku. Osobami, którym zawdzięczam stworzenie tego ciekawego zawodu, byli Stanley Pollitt oraz Stephen King. Wiem, wiem, istnieją różne wersje i pojawiają się różne nazwiska, ale ci dwaj panowie wystąpią w każdej historii planowania.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.