Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym) - Marketing przy Kawie
Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)
Spróbuj nie reagować panicznie, lecz strategicznie (fot. kadr ze spotu Delsey)

Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)

Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)
Marek Staniszewski

Marek Staniszewski

-

, Heuristica

Marek Staniszewski

Marek Staniszewski

Heuristica

Certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach grupowy i zespołowy, wykładowca, doradca i autor. Pasjonat strategii komunikacji oraz inwentyki. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego (Ogilvy, Young & Rubicam, Havas). Zarządzał również działem marketingu w firmie Canal+. Jako wykładowca i trener prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK i SUPERBRANDS Autor wielu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: „Atlas strategiczny” i „Strategiczny podstęp”, „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret klienta”. Autor narzędzi dla trenerów: „Karty Inwencji”, „Karty Opowieści”. Pomysłodawca projektu Farma Inwencji. Założyciel i prezes Fundacji Homo Inquietus.

Zaklinanie rzeczywistości i nadzieje w stylu: „może to się zaraz skończy?”, „a może nas nie będzie dotyczyć?” – nie przyniosły oczekiwanego skutku. Już wiemy, że znaczący kryzys będzie odczuwalny także u nas. Jedno z marketingowych pytań, które pojawia się coraz częściej, brzmi: czy już rozpocząć redukcję wydatków na reklamę?

Ponieważ nie znam dobrej odpowiedzi na takie pytania, zwodniczo zmienię temat i przypomnę, że historia planowania strategicznego liczy już ponad 50 lat. Przyjmuje się, że account planning powstał w 1968 roku. Osobami, którym zawdzięczam stworzenie tego ciekawego zawodu, byli Stanley Pollitt oraz Stephen King. Wiem, wiem, istnieją różne wersje i pojawiają się różne nazwiska, ale ci dwaj panowie wystąpią w każdej historii planowania.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to