Testy z użytkownikami vs audyt użyteczności – co wybrać?Testy z użytkownikami vs audyt użyteczności – co wybrać?Testy z użytkownikami vs audyt użyteczności – co wybrać?Testy z użytkownikami vs audyt użyteczności – co wybrać?
To komplementarne metody. Nie da się powiedzieć, która jest lepsza

Testy z użytkownikami vs audyt użyteczności – co wybrać?

Testy z użytkownikami vs audyt użyteczności – co wybrać?
Magdalena Kamińska

Magdalena Kamińska

-

UX designer, Overlap Studio

Magdalena Kamińska

Magdalena Kamińska

UX designer
Overlap Studio

Zwolenniczka kompleksowego podejścia do doświadczeń użytkowników. Psycholog i socjolog związany z Uniwersytetem Warszawskim. W Overlap Studio zajmuje się analityką i badaniami na potrzeby UX oraz projektowaniem rozwiązań zwiększających konwersję i satysfakcję klientów.

Czym są audyty użyteczności produktów cyfrowych i testy z użytkownikami? Jak mogą pomóc w zwiększeniu zysków z danego rozwiązania? Jak dopasować najlepszą metodę do własnych potrzeb?

Optymalizacja pod kątem użyteczności (user experience – UX) staje się w Polsce coraz popularniejsza. Dzięki niej można osiągnąć wysoki wzrost zysków przy relatywnie niskich nakładach. Specjaliści UX w dążeniu do tego celu mogą posługiwać się kilkoma metodami. Najpopularniejszymi z nich są audyty użyteczności i testy z użytkownikami.

Audyty użyteczności polegają na przeprowadzeniu dokładnej analizy strony internetowej, aplikacji lub innego produktu cyfrowego przez doświadczonego eksperta.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się