Nowy eksperyment Adidasa, który ma pomóc firmie przedefiniować influencer marketing, zapowiada się dość niepozornie. Polega na stworzeniu grup kilkuset nastolatków mieszkających w piętnastu kluczowych miastach świata. Wszyscy mają tworzyć treści do kanałów określanych jako „dark social”.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Określenie dark social nie jest nowe. W Polsce pojawiło się choćby w 2013 roku w raporcie firmy Sotrender. W skali globalnej pierwszy użył go jednak rok wcześniej Alexis Madrigal, dziennikarz magazynu „The Atlantic”.
Przyrównał on sposób, w jaki użytkownicy rekomendują treści internetowe, do góry lodowej. Czubkiem góry wystającym nad wodę są treści udostępniane publicznie na Facebooku, Twitterze, Instagramie.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.