Tango Squad – Adidas próbuje przedefiniować influencer marketingTango Squad – Adidas próbuje przedefiniować influencer marketingTango Squad – Adidas próbuje przedefiniować influencer marketingTango Squad – Adidas próbuje przedefiniować influencer marketing
Wielkomiejskie ekipy nastoletnich propagatorów marki (źr. Tango Squad)

Tango Squad – Adidas próbuje przedefiniować influencer marketing

Tango Squad – Adidas próbuje przedefiniować influencer marketing
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Nowy eksperyment Adidasa, który ma pomóc firmie przedefiniować influencer marketing, zapowiada się dość niepozornie. Polega na stworzeniu grup kilkuset nastolatków mieszkających w piętnastu kluczowych miastach świata. Wszyscy mają tworzyć treści do kanałów określanych jako „dark social”.

Określenie dark social nie jest nowe. W Polsce pojawiło się choćby w 2013 roku w raporcie firmy Sotrender. W skali globalnej pierwszy użył go jednak rok wcześniej Alexis Madrigal, dziennikarz magazynu „The Atlantic”.

Przyrównał on sposób, w jaki użytkownicy rekomendują treści internetowe, do góry lodowej. Czubkiem góry wystającym nad wodę są treści udostępniane publicznie na Facebooku, Twitterze, Instagramie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się