Sztuka kształtowania wizerunku firmy: co dziś przekonuje konsumentów?Sztuka kształtowania wizerunku firmy: co dziś przekonuje konsumentów?
Trzeba wpasować się w ich oczekiwania (fot. Maksim Kabakou/Fotolia)

Sztuka kształtowania wizerunku firmy: co dziś przekonuje konsumentów?

Sztuka kształtowania wizerunku firmy: co dziś przekonuje konsumentów?

Barbara Frątczak-Rudnicka

-

członek zarządu i konsultantka ds. badań, 4P Research Mix

Barbara Frątczak-Rudnicka

członek zarządu i konsultantka ds. badań, 4P Research Mix

Ma ponad 30-letnie doświadczenie w prowadzeniu socjologicznych badań empirycznych. W badaniach marketingowych pracuje od 1992 r. Od 1992 do 2003 r. w firmie Demoskop (potem Ipsos Demoskop). Od 2003 r. w 4p Research Mix (współzałożycielka i członek zarządu tej firmy). Specjalizuje się m.in. w badaniach komunikacji marketingowej (w tym z zastosowaniem analizy semiotycznej), w badaniach segmentacyjnych, eksploracji potrzeb i zachowań konsumentów. Wiele uwagi poświęciła badaniom grup konsumenckich takich jak dzieci i osoby starsze.

Agata Romaniuk

-

Założycielka i właścicielka, Blink Spark a Change

Agata Romaniuk

Założycielka i właścicielka, Blink Spark a Change

Zajmuje się rozwojem metodologii behavioral change: w pracy akademickiej na Uniwersytecie Warszawskim i w praktyce biznesowej. Pracuje z klientami z kategorii: ubezpieczeń, telekomunikacji, napojów, finansów, a także z instytucjami publicznymi i NGO-sami. Poprzednio związana była z The Behavioral Architects w Sydney, gdzie zdobywała doświadczenia w stosowaniu behavioral change dla następujących klientów: Optus, Sydney Water, Energy Australia, AMP, Melbourne Metro Transit, Commonwealth Bank.

Po okresie zawirowań ekonomicznych konsumenci bardziej kalkulują swoje wydatki, ale znów gotowi są ufać. Teraz jednak mniej wierzą rządom, firmom i instytucjom, a bardziej – osobistym doświadczeniom i swojemu przekonaniu.

Wartość marki (brand value) nie jest zależna tylko od czynników finansowych przedsiębiorstwa, do którego należy dany brand. Jest tym większa, im bardziej znaczące jest miejsce marki w świadomości klientów. Dlatego warto inwestować w wizerunek.

Konsumenci są sceptyczni wobec deklaratywnych ofert wartości produktów i usług, które przedstawiają im firmy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja