Szpiegujący 'tajny kupujący' - Marketing przy Kawie
Szpiegujący 'tajny kupujący'Szpiegujący 'tajny kupujący'Szpiegujący 'tajny kupujący'Szpiegujący 'tajny kupujący'

Szpiegujący 'tajny kupujący’

Szpiegujący 'tajny kupujący'
Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Zakupy kontrolne to nie tylko domena policji czy sił specjalnych. Oczywiście w przypadku, o którym piszemy, nie chodzi o to, co się kupuje, ale jak - czyli o prawidłowośc przebiegu procesu sprzedaży. Nie ma też wiele wspólnego z wszechogarniającą kontrolą - jednak narzędzie to trzeba stosować z wielką ostrożnością.

„Tajni kupujący” są często wykorzystywani do monitorowania jakości obsługi klienta. Można ich uznać za swego rodzaju wewnętrznych szpiegów, wynajętych przez zarząd firmy, którzy sprawdzają jakość jej funkcjonowania.
W zasadzie, w zależności od rodzaju sklepu lub zadania, tajny klient, tajny kupujący, mniej ofensywny ankieter lub „tylko” kupujący udaje w odpowiedni sposób, zazwyczaj nie narzucając się jako klient, ale będąc przy tym rzeczywistym lub potencjalnym klientem firmy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja