Rozszerzenie marki na nowe kategorie produktów to ryzykowna gra. Oparta na wierze, że uda się zyskać nowych klientów i więcej zarobić, oszczędzając na wydatkach marketingowych. Tym razem pokusie ulega Starbucks, który zmienia logo, aby zmieścić pod jednym wizerunkiem produkty spożywcze niezwiązane z kawą.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
„Okropne”, „słabe”, „nie kojarzy się z jakością”, „korporacyjny koszmar”. To najczęstsze opinie internautów pod wpisem dyrektora zarządzającego Starbucks, Howarda Schultza, który na firmowym blogu tłumaczył zmiany logotypu.
Usunięcie słowa „coffee” oraz „Starbucks” i pozostawienie wyłącznie elementu graficznego – długowłosej syreny – to zapowiedź poważnych zmian dla samej marki i funkcjonowania firmy.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.