Syrena rozwadnia kawę. Eksperci marketingu piszą o planach rozszerzenia marki StarbucksSyrena rozwadnia kawę. Eksperci marketingu piszą o planach rozszerzenia marki StarbucksSyrena rozwadnia kawę. Eksperci marketingu piszą o planach rozszerzenia marki StarbucksSyrena rozwadnia kawę. Eksperci marketingu piszą o planach rozszerzenia marki Starbucks
Starbucks bez „coffee” w logo (fot. Pixabay)

Syrena rozwadnia kawę. Eksperci marketingu piszą o planach rozszerzenia marki Starbucks

Syrena rozwadnia kawę. Eksperci marketingu piszą o planach rozszerzenia marki Starbucks
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Rozszerzenie marki na nowe kategorie produktów to ryzykowna gra. Oparta na wierze, że uda się zyskać nowych klientów i więcej zarobić, oszczędzając na wydatkach marketingowych. Tym razem pokusie ulega Starbucks, który zmienia logo, aby zmieścić pod jednym wizerunkiem produkty spożywcze niezwiązane z kawą.

„Okropne”, „słabe”, „nie kojarzy się z jakością”, „korporacyjny koszmar”. To najczęstsze opinie internautów pod wpisem dyrektora zarządzającego Starbucks, Howarda Schultza, który na firmowym blogu tłumaczył zmiany logotypu.

Usunięcie słowa „coffee” oraz „Starbucks” i pozostawienie wyłącznie elementu graficznego – długowłosej syreny – to zapowiedź poważnych zmian dla samej marki i funkcjonowania firmy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja