Synteza logo – potrzeba, moda czy fanaberia?Synteza logo – potrzeba, moda czy fanaberia?Synteza logo – potrzeba, moda czy fanaberia?Synteza logo – potrzeba, moda czy fanaberia?
Czy znak uproszczony zawsze oznacza lepszy (fot. Pixabay)

Synteza logo – potrzeba, moda czy fanaberia?

Synteza logo – potrzeba, moda czy fanaberia?
Sebastian Sowa

Sebastian Sowa

-

współwłaściciel, new business manager, Sun Group

Sebastian Sowa

Sebastian Sowa

współwłaściciel, new business manager
Sun Group

Odpowiada za nowe kontakty biznesowe oraz zarządzanie działem kreacji. Od ponad 15 lat związany jest z grafiką reklamową oraz tworzeniem stron internetowych pod kątem funkcjonalności, zawartości merytorycznej oraz UX. Na co dzień pracuje z takimi markami jak Media Expert, Es-System, Polstar, Lenovo. W trakcie studiów doświadczenie zawodowe zdobywał w Asta-Net, gdzie był odpowiedzialny za materiały graficzne oraz wizerunek firmy w internecie. Później pracował w agencji Data Solutions, należącej do międzynarodowej grupy TBWA. Projektował strony WWW w technologii Flash dla takich klientów jak Zelmer, Samsung czy Kompania Piwowarska. Absolwent informatyki na Politechnice Poznańskiej.

W ostatnich latach jednym z najważniejszych trendów w projektowaniu znaków marek jest ich synteza, czyli upraszczanie formy. Na taki krok zdecydowało się sporo brandów na całym świecie. Głos na ten temat zabrało wielu ekspertów w dziedzinie typografii i brandingu. Przyjrzyjmy się więc pokrótce zagadnieniu.

Co mamy na myśli, mówiąc synteza logo, upraszczanie znaku? Najczęściej w grę wchodzi:

zamiana liter szeryfowych (czyli takich, które zakończone są poprzecznymi lub ukośnymi kreskami) i liter stylizowanych na bezszeryfowe, proste,
rezygnacja z ornamentu, detalu,
odrzucenie gradientów, efektów graficznych (cieni, błysków itd.).

Czasami nawet, gdy marka jest odpowiednio rozpoznawalna, upraszczanie logo wiąże się ze zrezygnowaniem z nazwy na rzecz samego sygnetu (symbolu, znaku graficznego).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się