Świąteczne nowości reklamowe? Tutaj nowsze przegrywa ze starszymŚwiąteczne nowości reklamowe? Tutaj nowsze przegrywa ze starszymŚwiąteczne nowości reklamowe? Tutaj nowsze przegrywa ze starszymŚwiąteczne nowości reklamowe? Tutaj nowsze przegrywa ze starszym
Reklamy ze znanymi motywami są świątecznym paliwem rakietowym marek (kadr ze spotu Coca-Coli)

Świąteczne nowości reklamowe? Tutaj nowsze przegrywa ze starszym

Świąteczne nowości reklamowe? Tutaj nowsze przegrywa ze starszym
Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Wydawałoby się, że świąteczne kampanie reklamowe – jako te bardzo istotne dla marek – powinny być świeże, odwoływać się do ostatnich trendów i wspinać na wyżyny kreatywności. Tymczasem okazuje się, że podczas zimy jesteśmy niczym inżynier Mamoń i lubimy w reklamie te motywy, które doskonale znamy.

Święta najwidoczniej rządzą się swoimi prawami. Można sądzić, że skoro w świecie reklamy czas gna kilka razy szybciej, to kampania niemal zapętlona w bloku reklamowym traci swoją skuteczność. A jednak o wiele bardziej opłaca się wykorzystanie znanych już motywów i – w ostateczności – wyciśnięcie ich do cna.
Powracające postacie zapewniają sukces
Dane dostarczone przez firmę System1 (na podstawie platformy Test Your Ad i rynku brytyjskiego) wskazują, że nie tylko starzy bohaterowie reklam zachowują swoją moc.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja