Wydawałoby się, że świąteczne kampanie reklamowe – jako te bardzo istotne dla marek – powinny być świeże, odwoływać się do ostatnich trendów i wspinać na wyżyny kreatywności. Tymczasem okazuje się, że podczas zimy jesteśmy niczym inżynier Mamoń i lubimy w reklamie te motywy, które doskonale znamy.Święta najwidoczniej rządzą się swoimi prawami. Można sądzić, że skoro w świecie reklamy czas gna kilka razy szybciej, to kampania niemal zapętlona w bloku reklamowym traci swoją skuteczność. A jednak o wiele bardziej opłaca się wykorzystanie znanych już motywów i – w ostateczności – wyciśnięcie ich do cna.
Powracające postacie zapewniają sukces
Dane dostarczone przez firmę System1 (na podstawie platformy Test Your Ad i rynku brytyjskiego) wskazują, że nie tylko starzy bohaterowie reklam zachowują swoją moc.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.