Styl to człowiek – stwierdził retor Dionizjusz z Halikarnasu. Jakieś 1780 lat później to samo powiedział francuski przyrodnik Georges Louis Leclerc de Buffon. Ale sentencję o stylu można przecież zinterpretować nieco szerzej. Dlatego zapraszam do zabawy w typologię stylów pracy agencji reklamowych.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Wiele lat temu, jako student pierwszego roku kulturoznawstwa, na pierwszym ważnym egzaminie zostałem zapytany o różnicę między klasyfikacją a typologią. To pytanie, zadane w niewątpliwie stresującej sytuacji, stało się jednym z moich niezliczonych prywatnych engramów, czyli względnie trwałych śladów pamięciowych.
Obudzony o czwartej nad ranem, odpowiem na to pytanie w miarę poprawnie, czyli tak: klasyfikacja jest podziałem wyczerpującym, a typologia nie.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.