W zależności od celów biznesowych i swojej pozycji konkurencyjnej firmy przyjmują różne strategie biznesowe. Bezpośrednimi konsekwencjami zmian strategii rynkowej są zmiany w zarządzaniu marką i wizerunkiem.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Istnieją dwie podstawowe strategie związane z szerokością i marką oferty: strategia rozszerzania i zawężania marki. W pierwszej firma stara się wejść na nowe rynki, wprowadzić nowe oferty lub dotrzeć do nowych grup klientów. Zawężanie marki ma na celu ograniczenie oferty i koncentrację na wybranych asortymentach lub rynkach.
O ile w strategii rozszerzania celem jest zyskanie udziałów i budowanie skali przedsiębiorstwa, o tyle w strategii zawężania celem jest maksymalizacja zysku przy minimalizacji nakładów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.