Strategiczne zawężanie marki – jedna z odpowiedzi firm na zmiany rynkoweStrategiczne zawężanie marki – jedna z odpowiedzi firm na zmiany rynkoweStrategiczne zawężanie marki – jedna z odpowiedzi firm na zmiany rynkoweStrategiczne zawężanie marki – jedna z odpowiedzi firm na zmiany rynkowe

Strategiczne zawężanie marki – jedna z odpowiedzi firm na zmiany rynkowe

Strategiczne zawężanie marki – jedna z odpowiedzi firm na zmiany rynkowe
Jarosław Filipek

Jarosław Filipek

-

dyrektor zarządzający, Anagram Naming

Jarosław Filipek

Jarosław Filipek

dyrektor zarządzający
Anagram Naming

W zależności od celów biznesowych i swojej pozycji konkurencyjnej firmy przyjmują różne strategie biznesowe. Bezpośrednimi konsekwencjami zmian strategii rynkowej są zmiany w zarządzaniu marką i wizerunkiem.

Istnieją dwie podstawowe strategie związane z szerokością i marką oferty: strategia rozszerzania i zawężania marki. W pierwszej firma stara się wejść na nowe rynki, wprowadzić nowe oferty lub dotrzeć do nowych grup klientów. Zawężanie marki ma na celu ograniczenie oferty i koncentrację na wybranych asortymentach lub rynkach.

O ile w strategii rozszerzania celem jest zyskanie udziałów i budowanie skali przedsiębiorstwa, o tyle w strategii zawężania celem jest maksymalizacja zysku przy minimalizacji nakładów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja