Strategia komunikacji. Po co to komu?Strategia komunikacji. Po co to komu?Strategia komunikacji. Po co to komu?Strategia komunikacji. Po co to komu?
Również w tak pięknych miejscach warto projektować doświadczenie klienta (fot. Pixabay)

Strategia komunikacji. Po co to komu?

Strategia komunikacji. Po co to komu?
Marta Bigda

Marta Bigda

-

strateg komunikacji, agencja Necon

Marta Bigda

Marta Bigda

strateg komunikacji
agencja Necon

Na ścieżce zawodowej przeszła drogę dziennikarza piszącego na tematy kulturalno-społeczne i ekonomiczno-biznesowe. W międzyczasie poprowadziła projekt międzynarodowy własnego pomysłu. W końcu znalazła swoje miejsce jako strateg przy projektowaniu i wdrażaniu komunikacji w agencji brandingowej Necon. Współtworzyła strategie dla marek polskich, jak i dużych firm zagranicznych, np. nowojorskiego Handshake oraz MWG. W pracy skupia się na użyciu kreatywności i logiki. To one pozwalają zaprojektować żywą, skuteczną markę tak, aby klient miał chęć i możliwość realizacji złotego planu.

Jakie są powszechne skojarzenia ze słowem strategia? Ustawianie czołgów? Dużo mówi się o tożsamości marki, o jej budowaniu, o wartościach, którymi musi się ona kierować. Niewiele o tym, co dzieje się wcześniej. Jak odkrywać, a potem kształtować tę tożsamość. I tutaj właśnie pojawia się strategia w nowym kontekście: komunikacyjnym.

Czym jest strategia komunikacji? Na pewno łatwiej będzie o niej opowiedzieć w sposób uporządkowany i konsekwentny – bo jej elementy wyrwane z kontekstu brzmią jak czarna magia. Albo gorzej: brzmią jak coś bardzo konkretnego, ale są błędnie interpretowane. I w tej formie bywają wcielane w działania firm.
Budowanie dobrej strategii komunikacji wymusza na właścicielach brandu odpowiedzi na dwa pytania:

Dlaczego to robimy?
Po co to robimy?

Na podstawie informacji zebranych w analizie można wskazać marce drogę – jak ma się zachować, by przekazać to, co pozwoli jej osiągnąć założone cele.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja