Jakie są powszechne skojarzenia ze słowem strategia? Ustawianie czołgów? Dużo mówi się o tożsamości marki, o jej budowaniu, o wartościach, którymi musi się ona kierować. Niewiele o tym, co dzieje się wcześniej. Jak odkrywać, a potem kształtować tę tożsamość. I tutaj właśnie pojawia się strategia w nowym kontekście: komunikacyjnym.Czym jest strategia komunikacji? Na pewno łatwiej będzie o niej opowiedzieć w sposób uporządkowany i konsekwentny – bo jej elementy wyrwane z kontekstu brzmią jak czarna magia. Albo gorzej: brzmią jak coś bardzo konkretnego, ale są błędnie interpretowane. I w tej formie bywają wcielane w działania firm.
Budowanie dobrej strategii komunikacji wymusza na właścicielach brandu odpowiedzi na dwa pytania:
Dlaczego to robimy?
Po co to robimy?
Na podstawie informacji zebranych w analizie można wskazać marce drogę – jak ma się zachować, by przekazać to, co pozwoli jej osiągnąć założone cele.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.