Spot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnika - Marketing przy Kawie
Spot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnikaSpot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnikaSpot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnikaSpot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnika
Kadr ze spotu TVP na Euro 2020

Spot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnika

Spot TVP promujący Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie aspektów działalności reklamowej – opinia prawnika
Mateusz Janion

Mateusz Janion

-

adwokat, wspólnik zarządzający, Loewen Legal Hub

Mateusz Janion

Mateusz Janion

adwokat, wspólnik zarządzający
Loewen Legal Hub

Zajmuje się doradztwem w sprawach spornych, ze szczególnym uwzględnieniem procesów gospodarczych, procesów związanych z ochroną dóbr osobistych oraz postępowań grupowych. Jego praktyka obejmuje też doradztwo przy konstruowaniu i negocjowaniu umów oraz sporządzaniu dokumentów o zbliżonym do umów charakterze (takich jak regulaminy czy ogólne warunki umów) oraz doradztwo z zakresu prawa konkurencji, prawa konsumenckiego i zagadnień związanych z ochroną danych osobowych. Reprezentował podmioty należące do jednego z największych globalnych koncernów w skomplikowanych postępowaniach sądowych (w tym także w postępowaniach grupowych). Reprezentował przedsiębiorców w sprawach dotyczących sprzeczności polskiego ustawodawstwa gospodarczego z prawem UE, a także w postępowaniach toczących się przed Prezesem UOKiK oraz SOKiK. Kompleksowo doradzał przedsiębiorcom z branży e-commerce: zarówno prowadzącym sklepy internetowe, jak i działającym w formule marketplace.

Spot promujący Mistrzostwa Europy 2020 w stylu „Casino Royale” niemal od razu po publikacji wzbudził niemałe kontrowersje. Dotyczyły one nie tylko treści samego filmu, ale też ram prawnych, w których przekaz reklamowy może być formułowany. Oba te konteksty omawia specjalista z kancelarii prawnej Loewen Legal Hub.

Reklama przedstawiająca rozgrywkę w pokera została zaprezentowana 19 maja. W związku z kontrowersjami została jednak usunięta. Dyrektor TVP Sport, Marek Szkolnikowski zapowiedział, że taki spot TVP promujący Euro 2020 nie wejdzie do oficjalnej kampanii turnieju.

Zobacz szczegóły: TVP promowało Euro 2020 hazardem

Opinię na temat reklamy i całej dotyczącej jej sytuacji przedstawia adwokat Mateusz Janion, wspólnik w kancelarii Loewen Legal Hub
Moim zdaniem nagranie to przez kilka najbliższych lat będzie murowanym tematem wykładów specjalizacyjnych z prawa reklamy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to