Biała, wysoka kobieta, w wyzywającym stroju, wyraźnie rozzłoszczona. Ręką ubraną w białą rękawiczkę ściska szczękę stojącej przed nią niskiej, uległej murzynki ubranej w ubogi, czarny mundurek. Gdzie można zobaczyć takie zdjęcie? Na wystawie Word Press Photo? W salonie sado-maso? Nie. Billboardy takie można znaleźć w Holandii.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Sony reklamuje tam nimi swoją przenośną konsolę do gier w ceramicznej, białej obudowie. O ile pod względem estetycznym zdjęcia mogą się po prostu bardziej lub mniej podobać, o tyle w połączeniu z hasłem „White is coming” stają się już mocno kontrowersyjne. Nasuwają wyraźne skojarzenia z rasizmem.
To nie rasizm. To… disruptive marketing (?)
Agencja TBWA, która przygotowała tę reklamę, specjalizuje się w tzw.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.