Ślepota bannerowa – czym ją leczyć?Ślepota bannerowa – czym ją leczyć?Ślepota bannerowa – czym ją leczyć?Ślepota bannerowa – czym ją leczyć?
Znajomość podstaw psychologii poznawczej pomaga (fot. carlosgardel/Fotolia)

Ślepota bannerowa – czym ją leczyć?

Ślepota bannerowa – czym ją leczyć?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Po której stronie względem zdjęcia powinno znajdować się logo marki w reklamie? Jak długo odbiorca powinien patrzeć na reklamę w Internecie, by była ona skuteczna? Odpowiedzi na te pytania są szczególnie ważne teraz, gdy rosnącym nakładom na marketing online towarzyszy coraz powszechniejsza ślepota bannerowa.

Ślepota bannerowa, czyli nieświadome ignorowanie na stronach internetowych elementów wyglądających jak reklamy, dotyczy już znacznej części użytkowników Sieci. Dane firmy comScore, zbierane w ostatnich latach z morderczo konkurencyjnego rynku USA wskazują, że niezauważalnych dla użytkowników stron pozostawało 30–50 proc. analizowanych reklam.

Najnowsze wyniki badania firmy Sticky Research wyglądają na jeszcze bardziej pesymistyczne.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się