Skup się na tym, dlaczego cię nie kupują [Nauki i nauczki dziadka]Skup się na tym, dlaczego cię nie kupują [Nauki i nauczki dziadka]Skup się na tym, dlaczego cię nie kupują [Nauki i nauczki dziadka]Skup się na tym, dlaczego cię nie kupują [Nauki i nauczki dziadka]
Tam, gdzie ty widzisz zalety, ktoś inny może widzieć bariery (fot. Pixabay)

Skup się na tym, dlaczego cię nie kupują [Nauki i nauczki dziadka]

Skup się na tym, dlaczego cię nie kupują [Nauki i nauczki dziadka]
Mateusz Zapała

Mateusz Zapała

-

strategy planner, Dziadek do orzechów

Mateusz Zapała

Mateusz Zapała

strategy planner
Dziadek do orzechów

Zajmuje się planowaniem strategicznym. Wcześniej pracował m.in. w firmach Social Frame i Freshmail.

W książce „How Brands Grow: What Marketers Don’t Know” prof. Byron Sharp prezentuje zasady, którymi powinna kierować się marka, aby skutecznie rosnąć. Jedną z nich jest bycie marką konkurencyjną i usuwanie wszelkich barier, dla których ktoś miałby jej nie kupować.

Profesor Sharp zauważa, że jako marketerzy spędzamy bardzo dużo czasu, skupiając się na tym, dlaczego ktoś miałby nas kupić. Jednocześnie zapominamy o naprawianiu tego, co odwodzi konsumentów od zamiaru zakupu.
Buduj przewagi, zwalczaj bariery
Dość często można spotykać się z briefami, które koncentrują się przede wszystkim na tym, dlaczego dana marka jest unikalna, co jest jej przewagą, jakie potrzeby zaspokaja.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja