Share of search – nowa miara efektywności marketinguShare of search – nowa miara efektywności marketinguShare of search – nowa miara efektywności marketinguShare of search – nowa miara efektywności marketingu
Share of search – wskaźnik w fazie eksperymentalnej (fot. Pixabay)

Share of search – nowa miara efektywności marketingu

Share of search – nowa miara efektywności marketingu
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Wskaźnik share of search (udział w wyszukiwaniach) jest na razie w fazie badań. Pojawiają się wątpliwości, trwają dyskusje, ale wstępne wyniki są obiecujące. Być może nowy wskaźnik będzie odpowiedzią na utrudniony dostęp do niektórych danych i skomplikowanie współczesnego ekosystemu reklamowego.

Reklama internetowa ciągle rośnie. Firmy wydają na nią coraz więcej mimo niepewności, zawieszanych projektów i oszczędności. Rok 2020 był najgorszy dla rynku reklamy w Polsce od dekady, ale wyjątkiem była reklama digital. Jej udział wzrósł do 41,1%, bo reklamodawcy przenoszą budżety do internetu (dane Publicis Groupe).

Internet w tym kontekście to jednak określenie umowne, obejmujące różne narzędzia, platformy technologiczne i niezależne od siebie miary.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się