Semiotyka – uzdrawiająca epidemiaSemiotyka – uzdrawiająca epidemiaSemiotyka – uzdrawiająca epidemia
Nowe spojrzenie na relację konsument – produkt – kultura (fot. macrovector/Fotolia)

Semiotyka – uzdrawiająca epidemia

Semiotyka – uzdrawiająca epidemia
Krzysztof Polak

Krzysztof Polak

-

Krzysztof Polak

Krzysztof Polak

Semiotyka, nauka o znakach, nie tylko odgrywa rolę w akademickich rozważaniach, ale stanowi żywą alternatywę dla innych nurtów badawczych w dziedzinie marketingu. Wdzierając się w obszar marketingu, semiotyka miała za sobą ponad 80-letnią tradycję i spore doświadczenie wypracowane głównie w antropologii kulturowej.

Kiedy na początku XX w. Szwajcar Ferdynand de Saussure i Amerykanin Charles S. Peirce niemal jednocześnie sformułowali koncepcję nauki zajmującej się badaniem znaków, nikt nie przypuszczał, że wedrze się ona jak wirus w organizmy wielu nauk i zmutuje ich dotychczasowe oblicze.

To porównanie do wirusa bynajmniej nie jest obraźliwe dla samej semiotyki, a raczej wskazuje na jej szczególną rolę w przemianie i ewolucji różnych dziedzin wiedzy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się