Podejście psychologiczne i socjologiczne do budowania marki nie zawsze bywa wystarczające. Wtedy należy spojrzeć z perspektywy kulturowej i semiotycznej. Przykład sukcesu Bacardi Breezer w Wielkiej Brytanii potwierdza wartość takiego podejścia.Marka to pojęcie, które wzbudza u praktyków marketingu spore emocje, włącznie z uczuciem bezradności. Dodatkowo potęguje je fakt, że dla części właścicieli firm marka to ukochane dziecko, o które należy dbać szczególnie. Stąd wynajęci marketingowcy, jak przystało na profesjonalnych opiekunów, wychowują markę, pozycjonują, repozycjonują, mierzą jej wartość, siłę i moc, tak by urosła duża i piękna.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.