Rozum nie ogarnia cenRozum nie ogarnia cenRozum nie ogarnia cenRozum nie ogarnia cen
Całkiem często emocje biorą górę (fot. gstockstudio/Fotolia)

Rozum nie ogarnia cen

Rozum nie ogarnia cen
Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

-

Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

Polscy konsumenci mają ponoć najwyższe IQ zakupowe w Europie. Są niezrównani w samokontroli wydatków i kalkulowaniu korzyści z ofert. Nie ma jednak konsumentów w pełni racjonalnych. Decyzje zakupowe zawsze podlegają pewnym mechanizmom behawioralnym, które wpływają też na postrzeganie cen.

Konsument to nie tylko homo oeconomicus – człowiek szczegółowo kalkulujący każdą możliwość wydania pieniędzy. Ekonomia behawioralna postrzega go także jako kogoś, kto podejmuje decyzje w określonym kontekście zakupowym. Na to, czy kupi on produkt bądź usługę, często większy wpływ ma sytuacja w momencie podejmowania decyzji niż logiczny argument.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się