Rozum nie ogarnia cenRozum nie ogarnia cenRozum nie ogarnia cenRozum nie ogarnia cen
Nie żyjemy wśród liczb, lecz wśród emocji (fot. Pixabay)

Rozum nie ogarnia cen

Rozum nie ogarnia cen
Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

-

partner zarządzający, Simon-Kucher & Partners Warszawa

Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

partner zarządzający
Simon-Kucher & Partners Warszawa

Polscy konsumenci mają ponoć najwyższe IQ zakupowe w Europie. Są niezrównani w samokontroli wydatków i kalkulowaniu korzyści z ofert. Nie ma jednak konsumentów w pełni racjonalnych. Decyzje zakupowe zawsze podlegają pewnym mechanizmom behawioralnym, które wpływają też na postrzeganie cen.

Konsument to nie tylko homo oeconomicus – człowiek szczegółowo kalkulujący każdą możliwość wydania pieniędzy. Ekonomia behawioralna postrzega go także jako kogoś, kto podejmuje decyzje w określonym kontekście zakupowym. Na to, czy kupi on produkt bądź usługę, często większy wpływ ma sytuacja w momencie podejmowania decyzji niż logiczny argument.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się