RODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnieRODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnieRODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnieRODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnie
Do wejścia zmian w życie pozostał nieco ponad rok (Maksim Kabakou / Fotolia)

RODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnie

RODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnie
Jacek Barankiewicz

Jacek Barankiewicz

-

członek zarządu, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB

Jacek Barankiewicz

Jacek Barankiewicz

członek zarządu
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB

W roku 1995 założył firmę Kontakt Telemarketing, pierwsze w Polsce zewnętrzne centrum telemarketingowe (obecnie DataContact. Aktywnie reprezentuje polskie środowisko marketingu bezpośredniego na arenie międzynarodowej. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w krajowych i europejskich pracach nad prawem o ochronie danych osobowych. Prelegent i moderator na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych. Absolwent ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego.

Od 25 maja 2018 roku będzie miało zastosowanie ogólnounijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. RODO w ogromnym stopniu wpłynie na możliwości prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jak doszło do jego powstania? Jakie jest jego znaczenie dla świata biznesu? Na czym polegać będą zmiany?

Przypomnijmy sobie czasy, w których Internet dopiero raczkował. Nie odgrywał istotnej roli w relacjach firm z osobami fizycznymi, nikt jeszcze nie korzystał z niego jako źródła zbierania danych. Nie istniał nawet e-mailing jako narzędzie marketingowe.

W takich okolicznościach pojawił się pierwszy akt regulujący kwestie danych osobowych w Polsce. 30 kwietnia 1998 roku weszła w życie Ustawa o ochronie danych osobowych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się