W reklamach jest dziś mniej zabawnie niż kiedyś. Dlaczego?W reklamach jest dziś mniej zabawnie niż kiedyś. Dlaczego?W reklamach jest dziś mniej zabawnie niż kiedyś. Dlaczego?W reklamach jest dziś mniej zabawnie niż kiedyś. Dlaczego?
Wkrótce nad reklamą raczej się nie uśmiejesz (fot. Pixabay)

W reklamach jest dziś mniej zabawnie niż kiedyś. Dlaczego?

W reklamach jest dziś mniej zabawnie niż kiedyś. Dlaczego?
AdvertisementAdvertisement
Redakcja

Redakcja

-

Dowcip pojawia się w reklamie, bo jest skuteczny, a konsumenci chcą być rozbawiani. Nie jest jednak stosowany tak często, jak jeszcze dekadę temu. Nie do końca wiadomo, dlaczego tak się dzieje. Wyraźnie jednak widać to np. w kategorii produktów erotycznych.

Ewolucyjnie nasz gatunek lubi rzeczy, które redukują nadmiar stresu i budują więzi z innymi. Od chemicznych, jak alkohol czy narkotyki, po społeczne, jak taniec czy właśnie wspólny śmiech. Zdarza się, że przybiera to formę skrajną.

W latach 60. w Tanzanii zanotowano dziwną zbiorową histerię. Trzy uczennice miejscowej szkoły zaczęły zanosić się histerycznym śmiechem, którym „zarażały” kolejnych uczniów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się