Roblox, czyli advergames nowego dziesięciolecia - Marketing przy Kawie
Reklama pod płaszczykiem zabawy. Roblox, czyli advergames nowego dziesięcioleciaReklama pod płaszczykiem zabawy. Roblox, czyli advergames nowego dziesięcioleciaReklama pod płaszczykiem zabawy. Roblox, czyli advergames nowego dziesięcioleciaReklama pod płaszczykiem zabawy. Roblox, czyli advergames nowego dziesięciolecia
Roblox stał się idealną platformą dla advergames (przykładowe światy marek na platformie)

Reklama pod płaszczykiem zabawy. Roblox, czyli advergames nowego dziesięciolecia

Reklama pod płaszczykiem zabawy. Roblox, czyli advergames nowego dziesięciolecia
Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Roblox oferuje markom gry, które omijają filtry reklamowe młodych konsumentów, a do tego chce być platformą sprzedażową. Najmłodsi skaczą, zbierają bąbelki albo uczą się o cyberbezpieczeństwie – pod szyldami producentów aut, napojów słodzonych i banków.

Nawet suche liczby dotyczące platformy Roblox robią wrażenie. W 2023 roku odnotowała ona dziennie 68,4 mln zalogowanych użytkowników, którzy poświęcali na nią średnio 2,4 godziny.

W sierpniu tego roku liczba unikalnych użytkowników, którzy korzystają z aplikacji w ciągu jednego dnia (tzw. DAU), sięgnęła 80 mln. Dla porównania: cały Steam przyciągnął jednocześnie „tylko” 38,8 mln graczy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to