Raport zamówiony przez stowarzyszenie amerykańskich reklamodawców wywołał kłótnie z tamtejszymi domami mediowymi. Pojawiają się zarzuty o jednostronność i szkodzenie całej branży usług marketingowych. Chodzi o rabaty, jakie media wypłacają domom mediowym. Problem ten istnieje także na polskim rynku.Badanie wraz z podsumowującym raportem zamówiło Association of National Advertisers. Zrzesza ono ponad 600 firm takich jak Nike, Lego, Ikea, Cisco, Pepsi czy Apple, będących właścicielami około 15 tys. marek.
Trwające osiem miesięcy badanie prowadzone przez niezależną firmę K2 Intelligence wykazało, że rabaty gotówkowe, a także inne nieprzejrzyste praktyki są wszechobecne na amerykańskim rynku zakupu mediów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.