Prawne aspekty e-reklamy alkoholuPrawne aspekty e-reklamy alkoholuPrawne aspekty e-reklamy alkoholuPrawne aspekty e-reklamy alkoholu

Prawne aspekty e-reklamy alkoholu

Prawne aspekty e-reklamy alkoholu
Paweł Frankowski

Paweł Frankowski

-

Paweł Frankowski

Paweł Frankowski

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz podyplomowych studiów zarządzania kryzysowego. Słuchacz studiów doktoranckich na Uniwersytecie Wrocławskim, w Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej. Na swoim koncie ma kilka publikacji o tematyce BHP w lokalnej prasie („Wieczór Wrocławia”) oraz trzy książki o tematyce informatycznej („Komputerowi detektywi”, „Elementy graficzne na stronach WWW”, „Darmowe narzędzia dla webmasterów”), opublikowane w wydawnictwie Mikom-PWN oraz Helion. Był uczestnikiem szkoleń i seminariów dotyczących m.in. firmy przyszłości. Obecnie pracuje jako wolny strzelec: www.epomysl.go.pl.

W Internecie powstaje coraz więcej minigier oraz serwisów rozrywkowych sponsorowanych przez branżę alkoholową. Autor artykułu pokazuje, że nie wszystkie takie działania dowodzą przemyślanego stosowania się do zasad prawa lub etyki. Nie musi to być celowe działanie. Wystarczy bowiem nieumiejętne przygotowanie serwisu internetowego, umożliwiające bardziej zaawansowanym internautom wydobycie interesujących plików ze struktury strony. Poza tym, pomimo tak zaawansowanych technik śledzenia użytkowników, prosta weryfikacja ich wieku nastręcza trudności nie do przezwyciężenia. Wydaje się jednak, że reklamodawcom ten aspekt wirtualnej rzeczywistości w ogóle nie przeszkadza.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja