Każda branża kiedyś określana jako rozwojowa w pewnym momencie musi zmierzyć się z konkurentami, którzy w wyniku postępu technicznego przejmują klientów. Prawdziwym problemem nie jest jednak nasycenie się rynku, lecz błędy w zarządzaniu, błędne określenie branży i zorientowanie na produkt, a nie na klienta – pisał o tym w 1960 roku nieżyjący już wykładowca Harvard Business School, Theodore Levitt. Obecnie, prawie pięćdziesiąt lat później, z takim wyzwaniem musi zmierzyć się prasa drukowana, tracąca czytelników i reklamodawców na rzecz publikacji internetowych. Inicjatywa magazynu „Time” wspierana przez Lexusa daje nadzieję, że branża zwróci się w kierunku klienta, a pogłoski o jej śmierci okażą się mocno przesadzone.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.