Jak pracować z archetypami marek?Jak pracować z archetypami marek?Jak pracować z archetypami marek?Jak pracować z archetypami marek?
Czy znasz archetyp swojej marki? (fot. Pixabay)

Jak pracować z archetypami marek?

Jak pracować z archetypami marek?
AdvertisementAdvertisement
Martyna Głowińska

Martyna Głowińska

-

marketing & PR manager Grupy Domodi, redaktor naczelna „Clue” – magazynu Grupy Domodi

Martyna Głowińska

Martyna Głowińska

marketing & PR manager Grupy Domodi
redaktor naczelna „Clue” – magazynu Grupy Domodi

Odpowiada za strategie wizerunkowe platformy Domodi, Allani oraz Homebook. Od blisko dekady związana z marketingiem i public relations, przede wszystkim w branży fashion, beauty oraz home decor. W swojej pracy poszukuje rozwiązań, które jednocześnie pozwalają osiągać cele biznesowe, jak i odpowiadać na realne potrzeby użytkowników.

Buntownik, opiekun, czarodziej, kreator, błazen – to nie tytuły nowych seriali, lecz archetypy, które od 2001 roku stosuje się do określania marek. Czym są? To swoiste wzorce osobowości przypisywane markom. Cel tego jest jeden: aby brand stał się jeszcze bardziej wiarygodny dla użytkownika. Jak zatem pracować z archetypami, aby osiągnąć sukces?

Archetypy, choć zaczęto o nich mówić na początku XIX wieku, do świata marketingu zawitały dopiero w 2001 roku. Stało się to dzięki książce „The hero and the outlaw”, wydanej przez Margaret Mark i Carol S. Pearson. To one zauważyły, że pojawia się pewna prawidłowość związana z przenoszeniem ludzkich cech osobowości na odbiór marki. Dzieje się tak za sprawą m.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się