Powiedz: kii-ko – o jaką markę chodzi?Powiedz: kii-ko – o jaką markę chodzi?Powiedz: kii-ko – o jaką markę chodzi?Powiedz: kii-ko – o jaką markę chodzi?
Twoja pociecha mówi „kii-ko” w reklamie na Times Square. Chyba zapamiętasz? (źr. Tech Test for Chicco Billboard)

Powiedz: kii-ko – o jaką markę chodzi?

Powiedz: kii-ko – o jaką markę chodzi?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Włoska firma produktów dla dzieci ma spory problem. Klienci w USA, wymawiający jej nazwę z hiszpańska, utrudniają kojarzenie marki z Włochami – krajem słynącym ze świetnych produktów dla najmłodszych. Zaradzić temu ma kampania reklamowa, która sprawi, że ulubionym słowem maluchów przestanie być „mama”.

Duża część skojarzeń i wartości reprezentowanych przez markę wiąże się z jej nazwą. Te krótkie i charakterystyczne, jak Nike czy Pepsi, z reguły sprawdzają się najlepiej.

Przykładem działania tej zasady może być porażka wprowadzonej kiedyś na amerykański rynek przez Schenley Industries szkockiej whiskey „Ne plus ultra” (łac. najwyższa doskonałość).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja