Play ogłosił, że może kupić Virgin Mobile. Jak przeszedł drogę od słabej marki do największego telekomu?Play ogłosił, że może kupić Virgin Mobile. Jak przeszedł drogę od słabej marki do największego telekomu?Play ogłosił, że może kupić Virgin Mobile. Jak przeszedł drogę od słabej marki do największego telekomu?Play ogłosił, że może kupić Virgin Mobile. Jak przeszedł drogę od słabej marki do największego telekomu?
W drodze na szczyt wiele zdziałała komunikacja (fot. quapan on Visualhunt.com/CC BY)

Play ogłosił, że może kupić Virgin Mobile. Jak przeszedł drogę od słabej marki do największego telekomu?

Play ogłosił, że może kupić Virgin Mobile. Jak przeszedł drogę od słabej marki do największego telekomu?
AdvertisementAdvertisement
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

W poprzednim tygodniu Play podpisał z Virgin Mobile umowę, która gwarantuje mu w przyszłości możliwość zakupu marki VMP. Transakcja to swoisty symbol. Virgin Mobile na początku przykuwała uwagę mediów, Play była krytykowana. To okazja, żeby przyjrzeć się drodze, jaką przeszły obie marki, a także temu, jak wpłynęły na rynek reklamowy.

Sama umowa nie jest niczym dziwnym. Po pierwsze, to tylko opcja na zakup. Oznacza, że wystawca opcji (czyli Virgin) gwarantuje nabywcy opcji (czyli Play) możliwość dokonania w przyszłości zakupu po określonej cenie. Play ma swobodę – może ze swojej opcji skorzystać lub nie. Po drugie, podobne umowy biznesowe zawierają wszystkie telekomy. Z marketingowego punktu widzenia ważniejsze jest co innego.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się