Planowanie strategiczne to przekształcanie ambicji w działania taktyczne. Najkrócej mówiąc, to znajdowanie drogi z punktu A do B. Do początku 2020 roku ten proces zakładał (jak się okazało – błędnie), że przyszłość będzie podobna do niedalekiej przeszłości, że jutro będzie podobne do dziś.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Tradycyjny proces planowania strategicznego składał się z kilku powtarzalnych etapów:
Zgromadzenie danych o firmie, jej otoczeniu, środowisku. Dane obejmowały finanse, konkurencję, technologię, kulturę itp.
Synteza danych z dwóch perspektyw: wewnętrznej (organizacji) i zewnętrznej, wskazująca silne i słabe strony, szanse i zagrożenia.
Urealnienie ambicji – co jest możliwe do osiągnięcia.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.