Mimo oczywistych, racjonalnych korzyści z lokowania pieniędzy w banku, takich jak bezpieczeństwo, przyrost, pomnażanie, wzrost, wysokie procenty (na wszystko to wskazują konsumenci w badaniach), Polacy nie chcą trzymać tam pieniędzy. Robi to niewiele ponad 50 proc. dorosłej populacji. W krajach rozwiniętych z usług bankowych korzysta ponad 90 proc. dorosłych, w Polsce natomiast pieniądze przetrzymywane są często w domach: w szafach, innych meblach oraz ubraniach. Młodsi konsumenci na swoje sejfy wybierają szafki i książki, a najstarsi bieliznę i pościel. Z kolei ci polscy konsumenci, którzy z banków korzystają, rzadko weryfikują raz podjętą decyzję o wyborze banku i przetrzymują swoje pieniądze latami na nieoprocentowanych kontach.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.