Pieniądz ruchomy i nieruchomyPieniądz ruchomy i nieruchomyPieniądz ruchomy i nieruchomyPieniądz ruchomy i nieruchomy
W komunikacji banków w Polsce przeważa obraz pieniądza nieruchomego (fot. Pixabay)

Pieniądz ruchomy i nieruchomy

Pieniądz ruchomy i nieruchomy
Marzena Żurawicka

Marzena Żurawicka

-

Semiotic Solutions, Visual & Narrative Institute

Marzena Żurawicka

Marzena Żurawicka

Semiotic Solutions
Visual & Narrative Institute

Wprowadzała semiotykę na polski rynek marketingowy. Z wykształcenia jest kulturoznawczynią, specjalistką w zaawansowanych analizach wizualnych i językowych. Brała udział w ponad 250 projektach semiokulturowych dla światowych i polskich marek. Jest autorką wielu publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu. Ma na swoim koncie kilkanaście wystąpień podczas polskich i międzynarodowych konferencji.

Mimo oczywistych, racjonalnych korzyści z lokowania pieniędzy w banku, takich jak bezpieczeństwo, przyrost, pomnażanie, wzrost, wysokie procenty (na wszystko to wskazują konsumenci w badaniach), Polacy nie chcą trzymać tam pieniędzy. Robi to niewiele ponad 50 proc. dorosłej populacji.

W krajach rozwiniętych z usług bankowych korzysta ponad 90 proc. dorosłych, w Polsce natomiast pieniądze przetrzymywane są często w domach: w szafach, innych meblach oraz ubraniach. Młodsi konsumenci na swoje sejfy wybierają szafki i książki, a najstarsi bieliznę i pościel. Z kolei ci polscy konsumenci, którzy z banków korzystają, rzadko weryfikują raz podjętą decyzję o wyborze banku i przetrzymują swoje pieniądze latami na nieoprocentowanych kontach.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja