Personalizacja. Co robimy, gdy personalizujemy?Personalizacja. Co robimy, gdy personalizujemy?Personalizacja. Co robimy, gdy personalizujemy?Personalizacja. Co robimy, gdy personalizujemy?
Klienci mogą czuć się niekomfortowo (fot. Marketing przy Kawie)

Personalizacja. Co robimy, gdy personalizujemy?

Personalizacja. Co robimy, gdy personalizujemy?
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Co wiemy o naszych klientach? Jak ich traktujemy? Mówimy o ich podmiotowości, szacunek do nich wyrażamy w barwnych opisach przygotowywanych w działach PR. Istnieje pewne napięcie między tymi słowami a instrumentalnym traktowaniem klientów, przed którym nie wahamy się, wybierając technologie marketingowe.

Latem 1994 roku pracownik Netscape’a, Lou Montulli wynalazł cookies. W zamyśle pozwalały one zapamiętać działania użytkownika w obrębie witryny i tylko w niej. Miały zwiększać wygodę nawigowania po stronie, a jednocześnie zachowywać prywatność odwiedzającego. By osiągnąć ten cel, nie można było przypisać unikalnego numeru przeglądarce.
Rewolucja zaczęła się od ciasteczka
Rozwiązaniem okazało się umieszczanie małego pliku na komputerze odbiorcy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja