Co wiemy o naszych klientach? Jak ich traktujemy? Mówimy o ich podmiotowości, szacunek do nich wyrażamy w barwnych opisach przygotowywanych w działach PR. Istnieje pewne napięcie między tymi słowami a instrumentalnym traktowaniem klientów, przed którym nie wahamy się, wybierając technologie marketingowe.Latem 1994 roku pracownik Netscape’a, Lou Montulli wynalazł cookies. W zamyśle pozwalały one zapamiętać działania użytkownika w obrębie witryny i tylko w niej. Miały zwiększać wygodę nawigowania po stronie, a jednocześnie zachowywać prywatność odwiedzającego. By osiągnąć ten cel, nie można było przypisać unikalnego numeru przeglądarce.
Rewolucja zaczęła się od ciasteczka
Rozwiązaniem okazało się umieszczanie małego pliku na komputerze odbiorcy.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.