0 5 0 0 2 27.01.2021 Krzysztof PolakZnak Strajku Kobiet i jego dualizm. Symbol Roku. Narracja RokuO znaku Strajku Kobiet napisano już wiele. Powstało szereg analiz i komentarzy na temat błyskawicy i jej znaczenia – zwłaszcza pod wpływem wypowiedzi porównujących ją ze znakiem SS. Koncentracja na błyskawicy była tak wielka, że zupełnie pominięto znak jako całość. Składa się on przecież z dwóch elementów – błyskawicy i kobiecego profilu. content marketing marketing bezpośredni public relations zarządzanie marką
0 12 0 0 8 26.01.2021 Maciej LewańskiGrudzień 2020, czyli popis bezradności warszawskich galerii handlowych. OpiniaGrudzień 2020 roku i kampania przedświąteczna były kwintesencją bezradności i braku ochoty na marketingowe wsparcie firm handlujących w galeriach. Najlepiej było to widać w największych i najbardziej renomowanych centrach handlowych w Warszawie. Te udowodniły, że zainteresowane są sobą i wyegzekwowaniem opłat. A już na pewno nie „działaniami charytatywnymi wspierającymi najemców, którzy tylko czegoś chcą” – jak ujęła to jedna z pań z marketingu w dużej galerii. handel detaliczny promocje sprzedaży
0 2 0 0 21 26.01.2021 Maciej LewańskiGalerie handlowe – czas się obudzić, bo świat się zmienił!Noworoczna prognoza dla galerii handlowych brzmi prosto i brutalnie – prawdziwy kryzys i koniec świata dopiero nadciąga. Strategia przeczekania, stosowana powszechnie w pierwszym roku pandemii Covid-19, doprowadzi do ruiny wielu przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie tego rodzaju centrów. handel detaliczny zarządzanie marką
1 4 0 0 0 25.01.2021 Jakub MüllerPętla zdrowych nawykówNiedawne badania pokazują, że Polacy w swoich zwyczajach dotyczących jedzenia są rozdwojeni. Z jednej strony uznają, że odżywiają się zdrowo, cenią produkty świeże i lokalne. Rośnie liczba wegetarian. Z drugiej strony, tak jak i na całym świecie, konsumpcja niezdrowych produktów jest wciąż duża. Pomocne może okazać się wykorzystanie zdobyczy nauk behawioralnych. badania marketingowe psychologia konsumenta trendy zarządzanie marką
0 3 0 0 0 24.01.2021 Łukasz HardekMultikanałowość w obsłudze klienta – jak ją sobie zapewnić, gdy stała się koniecznością?Rok 2020 w biznesie był nieprzewidywalny jak rozpędzone tornado albo losowanie Totolotka. Przedsiębiorcy nagle obudzili się w zupełnie nowej rzeczywistości i – co niestety akurat było do przewidzenia – nie wszyscy do końca sobie w niej poradzili. Jak duże było przy tym znaczenie ciągłej, nieskończonej pracy, którą finalnie nazywamy obsługą klienta? customer experience e-commerce obsługa klienta
0 5 0 0 0 20.01.2021 Maciej BiedzińskiObraz wirusa SARS-CoV-2 – straszny czy śmieszny? Symbol Roku. Narracja RokuZielony blob z przyssawkami? A może raczej złowroga Gwiazda Śmierci? Jaką wizualizację koronawirusa ostatnio widzieliście? Określone postaci nadawane wirusowi SARS-CoV-2 tworzone były z konkretną komunikacyjną intencją. Teraz obrazy te są w różnych kontekstach umieszczane przez media. Narzędzia semiotyki pozwalają odczytać znaczenia zastosowanych znaków i ocenić trafność danej konwencji. badania marketingowe content marketing public relations
0 3 0 0 0 19.01.2021 Mateusz LubczańskiProjekt Tytan pompuje balonik. Co Apple chce osiągnąć swoim samochodem?W ciągu zaledwie kilku lat e-samochody stały się bardzo pożądanym polem rozwoju marek. Sukces Tesli (i stanowisko UE) sprawia, że niemal cała branża chce mieć cztery kółka na prąd. Z pewnych względów zostaje ona w tyle, dając szansę takim podmiotom jak Google czy Apple. Motoryzacyjnych plotek na temat tego ostatniego jest coraz więcej. zarządzanie marką
0 10 0 0 0 18.01.2021 Michał KuliśSpojrzenie na e-commerce z perspektywy klienta – 5 rad na 2021Sprzedaż przeniosła się do sieci. Spowodowało to zmianę przyzwyczajeń zakupowych, a zarazem wzrost konkurencji pomiędzy sprzedawcami. Transformacja rynku była impulsem do sprawdzenia, jak użytkownicy podchodzą do zakupów online oraz w jaki sposób właściciele sklepów komunikują się ze swoimi leadami i klientami. analityka internetowa content marketing e-commerce marketing mobilny
0 1 0 0 15 16.01.2021 Jacek Wasilewski, Agata KostrzewaDlaczego „Gambit królowej” to serial obowiązkowy dla praktyka marketingu? Symbol Roku. Narracja RokuWydawać by się mogło, że oglądane po pracy seriale nie przystają do twardych danych dotyczących sprzedaży produktów czy rozpoznawalności marki. Tymczasem nasi klienci i klientki nie żyją w świecie zakupów zawieszonym w próżni. Krążąc pomiędzy półkami, słuchają ulubionej muzyki na komórce, przeglądają oferty e-sklepów, a w drugiej zakładce mają otwartego Netflixa czy HBO. Pracujesz w marketingu? Obejrzyj „Gambit królowej” i uważnie go przeanalizuj. badania marketingowe storytelling zarządzanie marką
0 1 0 0 0 14.01.2021 Jakub MüllerWalmart, Target i inni: od sieci detalicznej do sieci reklamowejIm więcej kupujemy w e-sklepach, tym ważniejsza staje się reklama w miejscu sprzedaży. Zarabia na tym Amazon, ale ostatnio do gry o udział w torcie reklamowym wchodzą tradycyjne sieci handlowe, które w USA stają się firmami reklamowymi. W 2020 roku Walmart zwiększył liczbę reklamodawców o 40 proc. analityka internetowa e-commerce handel detaliczny marketing mobilny