6 8 0 0 0 7.12.2020 Mateusz LubczańskiBardziej, mocniej, szybciej. Święta 2020 to wyjątkowy test dla twórców kampanii reklamowychPowiedzieć, że to nie będą zwykłe święta Bożego Narodzenia, to jak nie powiedzieć nic. Rozdzielenie Polaków wynika nie tylko z zarządzeń władz, ale i zwykłej obawy o zdrowie bliskich. W tym trudnym czasie branża reklamowa – również borykająca się z problemami – musi stanąć na wysokości zadania i pokazać, że stać ją na więcej niż zwykle. kampanie reklamowe storytelling
0 2 0 0 0 3.12.2020 Marek TobotaMikrokultury, czyli musimy zejść głębiejCzy badania mikrokultur dotyczą tylko biologów zajmujących się mikroorganizmami? Wcale nie. Mikrokultury powinny być też ważne dla badaczy szukających wiedzy na temat konsumentów. Na Zachodzie zainteresowanie badaniem mikrokultur jest coraz większe. I to nie tylko wśród badaczy czy praktyków marketingu. Również w szeroko pojętej administracji i w biznesie: tutaj ważne jest analizowanie zachodzących zmian. badania etnograficzne badania marketingowe trendy
1 1 0 0 0 2.12.2020 Emilia CzerwiecDlaczego lubimy płakać w Święta?Czas oczekiwania na Boże Narodzenie wypełniają nam filmy, piosenki oraz reklamy, które wzbudzają te same emocje. Trudno nie uronić łzy przy dźwiękach „Last Christmas” – po 36 latach od premiery. Wielu z nas kolejny rok z rzędu rozklei się, oglądając „Love Actually”. W tyle nie pozostają twórcy reklam, którzy co roku prezentują poruszające kreacje. Na czym polega ich fenomen i dlaczego tak wielu z nas wyczekuje świątecznych wzruszeń? kampanie reklamowe storytelling
2 4 0 0 0 1.12.2020 Jacek SzlakNiezaspokojona potrzeba marketerówMarketing jest dziedziną, w której wciąż trzeba myśleć o cudzych potrzebach nadających się do zyskownego zaspokojenia. Taka służba jest wymagająca, może prowadzić do frustracji i rozgoryczenia. Czy ktoś pomyślał o samych specjalistach marketingu? O ich roli społecznej, sensie ich pracy i wyższym celu zaangażowania? Cóż, ponoć oni sami stali się dla siebie w tym zakresie najlepszymi terapeutami. brand purpose csr felieton
0 5 0 0 0 1.12.2020 Patrycja KlakusHuman-centered design – jak zaprojektować tekst zgodny z jego zasadami?Czym charakteryzują się treści marketingowe niosące wartość dla odbiorcy? Czym powinniśmy się kierować, aby tworzyć takie teksty? Czy skupienie na odbiorcy w procesie ich tworzenia jest tak samo ważne, jak zasady SEO? I czy da się te dwa elementy pogodzić? W tym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania. Dowiesz się też, z jakich elementów powinien składać się empatyczny tekst oraz dlaczego UX odgrywa znaczącą rolę w projektowaniu treści. content marketing marketing internetowy marketing mobilny storytelling
0 11 0 0 0 29.11.2020 Marcin Pawilno-Pacewicz, Maciej SobczyńskiEksplozja emocji w polskim internecieNiepewność to wspólny mianownik działań wszystkich marek i firm w 2020 roku. Wystarczy wspomnieć okresy kwarantanny, obostrzenia w poruszaniu się, przyspieszoną i wymuszoną digitalizację sprzedaży, ograniczenie działania, a nawet momentalne „zniknięcie” biznesu całych branż (np. eventy, gastronomia). Wydawałoby się, że epidemia i lockdown wywołają silny emocjonalny oddźwięk w internetowych wypowiedziach konsumentów – także tych związanych z markami. Czy rzeczywiście tak było? Jak marki powinny reagować na silne emocje odbiorców wyrażane online i offline? badania marketingowe marketing społecznościowy real-time marketing zarządzanie marką
0 2 0 0 0 26.11.2020 Adrianna NapiórkowskaWpływ pandemii na SEO. Jak Covid-19 zmienia działania pozycjonerskie?Działania SEO pomimo trwającej pandemii realizowane są nieprzerwanie, a jednak ruch organiczny na wielu stronach spada. Odczuwalne jest to przede wszystkim w kontekście usług świadczonych stacjonarnie, choćby takich jak prywatne parkingi w dużych miastach. Z drugiej strony e-sklepy mogą przeżywać rozkwit. Jeśli chodzi o reklamę online, obserwujemy lawinę ogłaszanych zniżek i promocji zwłaszcza w branży mody. Jak taka dwoistość wpływa na działania pozycjonerskie? analityka internetowa content marketing marketing internetowy trendy
0 3 0 0 0 25.11.2020 Mateusz MazurekHosting – co na jego temat powinien wiedzieć praktyk marketingu internetowego?Strategia działań, jakość treści, umiejętność korzystania z danych – wszystko to ma oczywisty wpływ na sukces w marketingu internetowym. A hosting? Czy to w ogóle temat dla kogoś, kto zajmuje się marketingiem? Jak najbardziej tak. Wybór serwera może w niemałym stopniu decydować o skuteczności kampanii. content marketing customer experience marketing internetowy promocje sprzedaży
0 2 0 0 0 24.11.2020 Justyna KosuniakWiedza o klientach jest kluczowa w marketingu treści w B2BW relacjach B2B w grę wchodzą złożone produkty i usługi, skomplikowane procesy zakupowe z dużą liczbą zaangażowanych w nie osób. Komunikacja marketingowa kierowana do klientów biznesowych stanowi więc wyzwanie. Planowanie działań content marketingowych warto zacząć od odpowiedzi na kilka pytań. Kim są nasi odbiorcy? Jakie są ich oczekiwania? Jak i dlaczego podejmują określone decyzje? By prowadzić skuteczną komunikację, trzeba w centrum uwagi postawić klientów. badania marketingowe content marketing
0 4 0 0 0 23.11.2020 Anna Prończuk-Omiotek, Marcin KociubaJak włączyć webinary do swojej strategii sprzedaży?Zamierzasz wykorzystać webinar w swoich działaniach marketingowych lub sprzedażowych? Słusznie. Miej jednak świadomość, że wymaga to przemyślanego planu. Nawet najlepszy webinar nie pomoże w pozyskaniu nowych klientów, jeśli nie będzie częścią szerszej strategii. Jak sprawić, aby był takim elementem, dowiesz się z tego artykułu. branded content content marketing marketing internetowy