0 7 0 0 0 30.01.2024 Krzysztof Polak, Marzena ŻurawickaŹródła w analizie semiotycznej. [Fragment książki „Semiotyka w marketingu” Krzysztofa Polaka i Marzeny Żurawickiej]W analizie semiotycznej dobór i pozyskiwanie źródeł są tak samo ważne, jak dobór próby konsumenckiej i właściwy dobór respondentów w badaniu. W ujęciu semiotycznym to teksty kulturowe, a nie członkowie danej społeczności stają się obiektem badań. Analiza tekstów pozwala na wydobywanie obecnych tam znaczeń, badanie relacji między różnymi znaczeniami, zrozumienie sposobów tworzenia się znaczeń. badania marketingowe biblioteczka zarządzanie marką
0 1 0 0 0 28.01.2024 Maciej Bednarek, Filip ZajdelKarty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?Karty podarunkowe zyskują na popularności. Sklepy, które wprowadzają je do swojej oferty, powinny jednak pamiętać, że tego rodzaju karta jest przede wszystkim instrumentem płatniczym, a to może rodzić dodatkowe obowiązki. Czy i kiedy sprzedawca musi zawiadomić Komisję Nadzoru Finansowego, że oferuje karty podarunkowe? prawo programy lojalnościowe i crm
0 5 0 0 0 25.01.2024 Agnieszka TokarskaJak wykorzystać konkurencję we własnej strategii content marketingowej?Analiza i zrozumienie działań konkurentów jest nieodłącznym elementem budowania skutecznej strategii content marketingowej. Pozwala nie tylko na identyfikację swojej obecnej pozycji na rynku, ale przede wszystkim na znalezienie nowych możliwości rozwoju i poprawę wyników. content marketing e-commerce marketing internetowy
1 4 0 0 0 23.01.2024 Mateusz LubczańskiZapnijcie pasy! Chińczycy pokażą Europie, jak się sprzedaje auta„Nie zamierzamy z nikim konkurować” – powiedział jeden z dyrektorów chińskiej marki wchodzącej na polski rynek podczas inauguracyjnej imprezy. Nie musiał dodawać: „po prostu ten rynek zdominujemy”. Jeśli spojrzymy na ofertę aut egzotycznie brzmiących brandów, które wjeżdżają do salonów – europejscy producenci sprawiają wrażenie dzieci we mgle. trendy zarządzanie marką
0 6 0 0 0 21.01.2024 Miłosz WójcikOptymalizacja wizytówek w Google Maps jako dźwignia dla omnichannelProces zakupowy ewoluował już daleko poza prostą ścieżkę od zainteresowania ofertą do nabycia produktu w trakcie jednej wizyty w sklepie (stacjonarnym lub internetowym). Nowoczesny konsument może zacząć zakupy, używając smartfona w drodze do pracy, kontynuować w przeglądarce na laptopie, a później odwiedzić sklep stacjonarny, żeby przymierzyć lub przetestować interesujący go produkt i kupić go – lub wrócić do domu i kupić online po porównaniu cen w różnych sklepach. customer experience e-commerce marketing internetowy marketing mobilny
3 2 0 0 0 19.01.2024 Alicja Kwiatkowska-KłączPo co nosimy urządzenia do noszenia? O wearables i ich roli w naszym życiuNa początku pojęcie wearables wiązało się z rozrywką, a droga do serc użytkowników była raczej długa i pełna ślepych uliczek. A jednak coś spowodowało, że lody zostały przełamane. Według danych Deloitte za rok 2022 – 35% Polaków patrzących na swoje nadgarstki zobaczyło tam smartwatcha lub opaskę. Czynnikiem napędzającym tę transformację była pandemia, która wstrząsnęła społeczeństwem na tyle, że postawiliśmy swój dobrostan wysoko wśród życiowych priorytetów. marketing mobilny trendy zarządzanie marką
4 1 0 0 0 17.01.2024 Jacek SzlakKlocki do zabawy w marketing. Co było piękne i pomysłowe w polskim marketingu i reklamie w 2023 roku?W kreatywności cenne jest szczególnie wychodzenie poza schematy, łączenie elementów z pozornie odległych dziedzin. W marketingu kreatywność powinna pomagać w poszukiwaniu spójności między poszczególnymi składnikami marketing mixu: produktem, dystrybucją, pozycjonowaniem cenowym i komunikacją marketingową. Oto subiektywny przegląd kreatywnych kampanii z 2023 roku, wskazujący jednocześnie pewne trendy czy zjawiska twórczo wykorzystywane w reklamie. felieton kampanie reklamowe public relations trendy
0 1 0 0 0 11.01.2024 Maciej DziedzicTrendy, które kształtowały social media marketing w 2023 i prognozy na 2024 rokDynamiczny rozwój mediów społecznościowych stanowi wyzwanie, ale też źródło niekończących się możliwości dla marketerów. Po intensywnym 2023 roku warto spojrzeć w przyszłość i zastanowić się, jakie trendy nadal będą silne w ciągu kolejnych dwunastu miesięcy. marketing społecznościowy trendy
0 1 0 0 0 8.01.2024 Igor WalęckiPrzegląd trendów: jak będzie rozwijała się branża e-commerce w 2024 roku?W dynamicznym świecie e-commerce trzeba stale trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o innowacje. Przyszłość kształtuje się tu pod wpływem szeregu kluczowych czynników. Na jakie tendencje warto zwrócić uwagę, aby skutecznie planować strategie e-commerce w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy? e-commerce marketing internetowy marketing społecznościowy trendy
0 1 0 0 0 7.01.2024 Karolina JanikKomunikacja kryzysowa i zarządzanie kryzysami w 2023 i 2024 rokuCo roku w branży PR wiele mówi się o kryzysach i tym, jak ich unikać. Mimo to 2023 rok przyniósł nam znowu sporo nowości w tym obszarze. Kryzysy były jak zwykle różnorodne i miały różne źródła. Często były efektem dobrych chęci marki, które jednak w zderzeniu z opinią publiczną przekształcały się w trudne do opanowania sytuacje. Od przeglądu minionego roku w komunikacji kryzysowej przejdziemy gładko do przewidywań na rok 2024. public relations trendy