Otwartość, aktywność i zabawa – popkulturowy obraz polskiej rodzinyOtwartość, aktywność i zabawa – popkulturowy obraz polskiej rodzinyOtwartość, aktywność i zabawa – popkulturowy obraz polskiej rodzinyOtwartość, aktywność i zabawa – popkulturowy obraz polskiej rodziny
„Jak z rodzinnej fotografii” to obraz już mniej aktualny (fot. Robert Kneschke/Fotolia)

Otwartość, aktywność i zabawa – popkulturowy obraz polskiej rodziny

Otwartość, aktywność i zabawa – popkulturowy obraz polskiej rodziny
Maciej Biedziński

Maciej Biedziński

Visual & Narrative Institute

Niezależny ekspert w dziedzinach kulturoznawstwa i semiotyki. Pomaga firmom zrozumieć i wykorzystać wiedzę z tych obszarów w budowaniu angażujących i relewantnych marek.

Rodzina jest stałym i ważnym wątkiem w polskiej komunikacji marketingowej. Często jednak znaki, które wykorzystuje się do opowiadania o niej, nie odpowiadają jej najbardziej aktualnym znaczeniom w kulturze.

Jeden z wyraźnych dziś dylematów kulturowych opisać można poprzez opozycję: integralność – otwartość. Jeszcze do niedawna znakiem rodziny dominującym w naszej przestrzeni kulturowej był obraz, który można nazwać rodzinnym portretem, korzystającym z konwencji wspólnej fotografii. Przykładem – choćby okładka płyty DVD z serialem „M jak miłość”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się