Czy marka może mieć osobowość? Zadając takie pytanie, możemy uzyskać dwie różne odpowiedzi: „tak, oczywiście, niektórym markom łatwo i naturalnie przypisać można cechy osobowościowe” oraz „nie, przecież osobowość jest właściwością wyłącznie ludzką”.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Do zwolenników poglądu o istnieniu „osobowości marki” można zaliczyć osoby zajmujące się komunikacją marketingową firm, brand managerów, a także przeciętnych konsumentów. Oponentami zazwyczaj są teoretycznie nastawieni psycholodzy kliniczni. Skoro istnieją dwa różne zapatrywania na ten temat, zasadnym będzie wyjaśnienie historii pojęcia osobowość marki.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.