Osobowość marki – pytania i kontrowersjeOsobowość marki – pytania i kontrowersjeOsobowość marki – pytania i kontrowersjeOsobowość marki – pytania i kontrowersje

Osobowość marki – pytania i kontrowersje

Osobowość marki – pytania i kontrowersje
Wiktor Razmus

Wiktor Razmus

-

Wiktor Razmus

Wiktor Razmus

Psycholog, doktorant na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II

Czy marka może mieć osobowość? Zadając takie pytanie, możemy uzyskać dwie różne odpowiedzi: „tak, oczywiście, niektórym markom łatwo i naturalnie przypisać można cechy osobowościowe” oraz „nie, przecież osobowość jest właściwością wyłącznie ludzką”.

Do zwolenników poglądu o istnieniu „osobowości marki” można zaliczyć osoby zajmujące się komunikacją marketingową firm, brand managerów, a także przeciętnych konsumentów. Oponentami zazwyczaj są teoretycznie nastawieni psycholodzy kliniczni. Skoro istnieją dwa różne zapatrywania na ten temat, zasadnym będzie wyjaśnienie historii pojęcia „osobowość marki”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się