Osobowość marki – metody badańOsobowość marki – metody badańOsobowość marki – metody badańOsobowość marki – metody badań
Pomiar osobowości marki jest obszarem trudnym i kontrowersyjnym (fot. Pixabay)

Osobowość marki – metody badań

Osobowość marki – metody badań
Wiktor Razmus

Wiktor Razmus

-

Wiktor Razmus

Wiktor Razmus

Psycholog, doktorant na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II

Wiemy już, że marki chętnie obdarza się dziś osobowością. Nie zmienią tego pojawiające się tu i ówdzie wątpliwości, czy jest to uzasadnione i czy nie godzi wręcz w pewne zasady etyczne. Jeśli jest osobowość – pojawiają się też i jej badania. Jak zatem badano dotychczas osobowość marki?

W badaniach osobowości marki wykorzystywano metody z dwóch podstawowych grup: ilościowe oraz jakościowe. Te pierwsze pozwalają na określenie pewnych prawidłowości dla większej grupy brandów. Metody jakościowe koncentrują się z kolei na badaniu osobowości konkretnych marek, bez możliwości porównania ich z innymi.
Osobowość marki w badaniach jakościowych
Do najczęściej stosowanych metod jakościowych zalicza się: zogniskowany wywiad grupowy, indywidualny wywiad pogłębiony oraz techniki projekcyjne.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja