Podobno połowa pieniędzy na reklamę jest wyrzucana w błoto. Jak twierdzi autor tego stwierdzenia – problem w tym, że nie wiemy, która to połowa. Jednym z powodów takiego marnotrawstwa jest brak precyzji w planowaniu strategii marketingowych.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Na poziomie tworzenia wizerunku i osobowości marki nieprecyzyjność specjalistów ds. komunikacji marketingowej wynika z braku wiedzy na temat cech, jakie otrzymuje marka, wchodząc na rynek w danej kategorii produktów czy też usług. Nie jest tak, że wkracza tam ona bez żadnego kapitału. Przynależność do określonej niszy nadaje jej pewien wizerunek.
Wzrost liczby badań nad zagadnieniem „osobowości marki” oraz próby replikacji skali osobowości marki Jennifer Aaker w krajach środkowej Europy wskazują, że niektóre przymiotniki z tejże skali są zależne od kategorii produktów czy usług.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.