Osobowość marki a kontekst kategorii produktów i usługOsobowość marki a kontekst kategorii produktów i usługOsobowość marki a kontekst kategorii produktów i usługOsobowość marki a kontekst kategorii produktów i usług
Osobowość marki i osobowość kategorii produktowej to dwie różne kwestie (fot. Pixabay)

Osobowość marki a kontekst kategorii produktów i usług

Osobowość marki a kontekst kategorii produktów i usług
Wiktor Razmus

Wiktor Razmus

-

Wiktor Razmus

Wiktor Razmus

Psycholog, doktorant na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II

Podobno połowa pieniędzy na reklamę jest wyrzucana w błoto. Jak twierdzi autor tego stwierdzenia – problem w tym, że nie wiemy, która to połowa. Jednym z powodów takiego marnotrawstwa jest brak precyzji w planowaniu strategii marketingowych.

Na poziomie tworzenia wizerunku i osobowości marki nieprecyzyjność specjalistów ds. komunikacji marketingowej wynika z braku wiedzy na temat cech, jakie otrzymuje marka, wchodząc na rynek w danej kategorii produktów czy też usług. Nie jest tak, że wkracza tam ona bez żadnego kapitału. Przynależność do określonej niszy nadaje jej pewien wizerunek.

Wzrost liczby badań nad zagadnieniem „osobowości marki” oraz próby replikacji skali osobowości marki Jennifer Aaker w krajach środkowej Europy wskazują, że niektóre przymiotniki z tejże skali są zależne od kategorii produktów czy usług.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja