Optymalizacja kampanii marketingowych dzięki heatmapomOptymalizacja kampanii marketingowych dzięki heatmapomOptymalizacja kampanii marketingowych dzięki heatmapomOptymalizacja kampanii marketingowych dzięki heatmapom
Od analizy heatmap do insightów (fot. Pixabay)

Optymalizacja kampanii marketingowych dzięki heatmapom

Optymalizacja kampanii marketingowych dzięki heatmapom
Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

-

head of marketing, CUX.io

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

head of marketing
CUX.io

Od lat związana z branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia ze studentami i szkolenia z efektywnej komunikacji w mediach społecznościowych. W pracy najbardziej skupia się na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych i budowaniu strategii kreatywnych. Mówi o sobie Creative MacGyver.

Optymalizacja kampanii to działanie mające na celu zapobieganie niepotrzebnemu wydawaniu budżetu reklamowego. Można tego dokonać na wiele sposobów – wykorzystując narzędzia marketing automation, analizę ilościową przeszłych wyników czy obserwację feedbacku klientów. Jedną z opcji jest również wykorzystanie map popularności.

Niektórzy twierdzą, że heatmapy to narzędzia dla UX designerów. Takie, które pokazują, czy mamy dobry układ elementów na stronie albo czy ludzie klikają w nasze CTA (ang. call to action). Tymczasem heatmapy są prawdziwą kopalnią insightów dotyczących zainteresowań i zachowań użytkowników. Jak można więc wykorzystać je przy optymalizacji kampanii?
Co (i jak) komunikować
Analizę zacznij od upewnienia się, że masz przed sobą heatmapę, nie linkmapę czy scrollmapę.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się