Optymalizacja budżetu a efektywność kampanii onlineOptymalizacja budżetu a efektywność kampanii onlineOptymalizacja budżetu a efektywność kampanii onlineOptymalizacja budżetu a efektywność kampanii online
Alokujesz budżet między wybrane kanały reklamy i stale sprawdzasz wyniki (fot. Pixabay)

Optymalizacja budżetu a efektywność kampanii online

Optymalizacja budżetu a efektywność kampanii online
Hanna Świątek

Hanna Świątek

-

business integration manager, Admetrics.pl

Hanna Świątek

Hanna Świątek

business integration manager
Admetrics.pl

W planowaniu kampanii reklamowej online istnieją dwie kluczowe kwestie. Pierwsza to założenie konkretnego realnego celu, który chcemy osiągnąć. Drugą jest ustalenie wysokości budżetu, jaki gotowi jesteśmy przeznaczyć na jego osiągnięcie. Do tego powinniśmy jeszcze odpowiednio dobrać mierniki efektywności działań (KPI).

Zacznijmy od przypomnienia, dlaczego sensowna optymalizacja budżetu reklamowego zakłada przyjęcie określonych KPI. Dlaczego powinniśmy je stosować?

By mierzyć skuteczność podejmowanych działań i wiedzieć, które z nich należy zmienić bądź poprawić,
by zidentyfikować najefektywniejsze działania i wykluczyć mniej efektywne,
by lokalizować problemy i wdrażać optymalizację,
by mierzyć stosunek kosztów do uzyskanych efektów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się