Menedżerowie luksusowych marek muszą umieć zachować równowagę między niedostępnością a masową sprzedażą. Jej zachwianie albo uczyni z produktu stylowy gadżet dla pięćdziesięciolatków (vide samochody Jaguar), albo zniszczy poczucie elitarności, dla której kupujemy produkty luksusowe – co kiedyś przydarzyło się marce Gucci.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Niemal 750 tys. zł kosztuje u jednego z polskich dealerów nowy model Jaguara XJ. Jego głośna prezentacja odbyła się w kilkanaście miesięcy temu w największych polskich miastach. W Warszawie działo się to w prestiżowych Arkadach Kubickiego niedaleko Zamku Królewskiego. Chętni wśród bogacących się Polaków na pewno się znajdą. Nie zmienia to faktu, że w skali globalnej Jaguar, nazywany Wielkim Kotem, boryka się ze spadkiem sprzedaży.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.