Od New Coke do internetowego mema z cukierkami Toffifee. Jak działa downsizing i upsizingOd New Coke do internetowego mema z cukierkami Toffifee. Jak działa downsizing i upsizingOd New Coke do internetowego mema z cukierkami Toffifee. Jak działa downsizing i upsizingOd New Coke do internetowego mema z cukierkami Toffifee. Jak działa downsizing i upsizing
Takie zmiany trzeba utrzymać ponizej progu zauważalności (fot. Pixabay)

Od New Coke do internetowego mema z cukierkami Toffifee. Jak działa downsizing i upsizing

Od New Coke do internetowego mema z cukierkami Toffifee. Jak działa downsizing i upsizing
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Zdjęcie z karmelowymi cukierkami Toffifee, które obiegło internet, miało być przykładem tzw. downsizingu. Zmiana gramatury (upsizing lub downsizing) czy też składu produktu zaliczana jest do trudniejszych posunięć marketingowych. Przyjrzyjmy się temu zjawisku i mechanizmom psychologicznym, które za nim stoją.

Jedno pudełko Toffifee zawiera piętnaście cukierków, a drugie – ze świąteczną grafiką – dwanaście. Ten mem trafił na podatny grunt. Za sprawą drożyzny nastroje konsumenckie są fatalne. Wszyscy musieli głębiej sięgać do portfeli, robiąc świąteczne zakupy, a nic tak nie poprawia humoru, jak dowcip pokazujący absurdy codzienności.

Internauci kpili, że to „wersja inflacyjna” i „sposób na walkę ze świątecznym objadaniem się”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja