Zdjęcie z karmelowymi cukierkami Toffifee, które obiegło internet, miało być przykładem tzw. downsizingu. Zmiana gramatury (upsizing lub downsizing) czy też składu produktu zaliczana jest do trudniejszych posunięć marketingowych. Przyjrzyjmy się temu zjawisku i mechanizmom psychologicznym, które za nim stoją.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Jedno pudełko Toffifee zawiera piętnaście cukierków, a drugie – ze świąteczną grafiką – dwanaście. Ten mem trafił na podatny grunt. Za sprawą drożyzny nastroje konsumenckie są fatalne. Wszyscy musieli głębiej sięgać do portfeli, robiąc świąteczne zakupy, a nic tak nie poprawia humoru, jak dowcip pokazujący absurdy codzienności.
Internauci kpili, że to „wersja inflacyjna” i „sposób na walkę ze świątecznym objadaniem się”.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.